clanrats.jpg

A tegnapi (egészen pontosan tegnapelőtti, mert elmúlt éjfél) bejegyzés folytatása következik. Öveket bekötni.

Lizardmen

- Skinks: Olcsó gyalogság, könnyű fegyverzettel. Érdemes köpőcsővel felszerelni őket. A szabály szerint a második sorba be lehet állítani a Kroxigorokat, amik ekkor is úgy ütnek, mintha elől lennének… de ezt az egységkeveredést én most nem igazán értem, valaki magyarázza majd el.

- Skink Skirmishers: Mint a fentiek, csak skirmisherek. Rendkívül bosszantóak tudnak lenni! Ha Lizardmen fajjal játszol, mindenképp érdemes ilyen kis köpködős gyíkokkal pattanásig feszíteni az ellenfél idegeit.

- Saurus Warriors: A Lizardmen sereg gerince. Kihagyhatatlan! 5+ Scaly Skin, Cold Blooded szabály, 2 támadás, S4, T4, satöbbi. A kezdeményezésük viszont a béka (gyík) feneke alatt van, és a fegyver is kicsit esetlenül áll a kezükben (WS3).

Ogre Kingdoms

- Ogres: Hát, itt nem lett túl csicsás a Core Tálca, Shrekéknél csak három egység közül választhatsz. (Akárcsak a gyíkoknál.) Az egyik a rendkívül fantáziadús, ámde egyből érthető nevű „Ogre”. Kihagyhatatlan, már csak azért is, mert nem is nagyon tudsz mást választani. Kis pontértékű játszmákban hozz ötöt és vezesse őket egy Hero vagy Lord, nagy háborúkban hozz 17-et és rakj egy BSB-t közéjük.

- Ironguts: 13 ponttal többe kerül, mint egy sima Ogre, de ezért kapsz +1 LD-t, jobb páncélt, nagy fegyvert, és lehetőséget arra, hogy mágikus zászlót hozz. Van, aki a sima ogrékra esküszik velük szemben, mások szerint inkább az Ironguts a nyerő. Legjobb, ha kipróbálod mindkettőt és elmondod a véleményed Te is.

- Gnoblars: Ezek a kis kétlábú előételek tízesével is olcsóbbak, mint egyetlen ogre. 25 pontért ápgrédelheted őket csapdázónak (Trapper), ami jó taktikai húzás, mert „Veszélyes Terep” dobást végeztet az őt megrohamozó egységekkel. Persze nem mindig éri meg ezt választani, (főleg azért, mert csak elölről működik, az oldalakon és hátulról nem) de néha jól jöhet.

Orcs & Goblins

- Orc Boyz: Kemények, vadak, zöldek. Ráadásul csak 6 pont fejenként. Alapegység! Szereld fel őket plusz fegyverrel, és csapj melléjük zászlóvivőt, zenészt. Jó nagy hordában érdemes lepakolni. Elvileg lehet belőlük egy egész egység Big ’Unt gyártani, a kérdés csak az, hogy megéri-e. Erről megoszlanak a vélemények. (UPDATE: Lásd a cikk alatt, kommentben, bogesz001 hozzászólását.)

- Orc Arrer Boyz: Orkok, íjjal. Rosszul hangzik. Ha nagyon sokan vannak, akkor a rengeteg kilőtt vesszőből néhány talál is, de nem igazán éri meg őket hozni. Legfeljebb csak nagyon speciális esetben.

- Savage Orc Boyz: Nem elég, hogy orkok, még vadak is. A 6+ ward save mindig jól jön, de a Frenzy kétélű fegyver: ha az ellenfél egyik gyors (és olcsó) egysége elkezdi illegetni magát előttük, habzó szájjal fogják utánavetni magukat.

- Goblins: Kihagyhatatlan! Csak 3 pont per koponya, szóval egészen elképesztő mennyiséget le tudsz rakni belőlük. Lehetnek íjászok vagy közelharcosok, kaphatnak csempát, lobogót, zenészt. Akár speckó, rejtőzködő goblin egységet is ültethetsz az egységbe. (Nasty Skulkers.) Ők aztán rá tudják fagyasztani az ellenfél arcára a diadalmas mosolyt.

- Goblin Wolf Raiders: A zöldbőrűek könnyűlovassága. Adj nekik lándzsát, és olyanok lesznek, mint a svájci bicska! (Multifunkciós bizbasz.)

- Night Goblins: Majdnem pont olyanok, mint a többi goblin, csak -1 LD és +1 I. A legfőbb különbség talán a „Netters”, vagyis „Hálósok” lehetősége: 45 pontért nagyon hasznos találmány. (Dobj kockán, kettőtől hatig -1 erőt kap a talpkontaktban levő ellenfél.) A másik fontos upgrade a „Fanatics”, ami megintcsak egy kihagyhatatlan opció, főleg az Armour Piercing miatt!

- Forest Goblin Spider Riders: Bár a költségük kicsit magas, ha nem vagy arachnofóbiás, ne hagyd ki őket. Nagyon hasznosak tudnak lenni a mérgező támadásaikkal és tapadókorongos lábaikkal. Pláne Wood Elfek ellen halálosak.

Skaven

- Clanrats: Közkatonák. Persze meghalnak az első ogreböfögéstől, de ez nem gond, számítunk rá. Ha pajzsot kapnak, az megduplázza a túlélési esélyüket. (Tízes skálán nem egy, hanem kettő lesz.) A lándzsa is jó ötlet, lévén, hogy úgyis hordában hozod őket. Vagy inkább hordák hordájában. Ó, és majd’ elfelejtettem a „Weapon Team” lehetőséget: mindenféle mókás találmányt rakhatsz melléjük. A legtöbbjük kész öngyilkosság, de legalább érdekesek, és agyon vannak tűzdelve mindenféle speciális szabállyal, amiről az ellenfélnek fogalma sincs. Nekem se.

- Slaves: Sok egységről elmondható, hogy „nem létezik sereg nélkülük a frakciójukban”, de a patkányrabszolgákra ez különösen vonatkozik. Egyszerűen képtelenség életképes skaven hadsereget felállítani nélkülük. A Skaven Slaves ugyanaz, mint a Clanrat, csak még satnyább, ergo még olcsóbb. Konkrétan azért vannak, hogy megdögöljenek, ezért ne vacakolj pajzsokkal meg rendes fegyverekkel. Nem éri meg. Viszont ha elég sokat hozol, akkor fillérekért feltartják neked az ellenfelet egy-két körre, amíg szétlövöd őket hátulról. Merthogy a skavenek belelőhetnek a saját közelharcukba is. Britney Spears örökbecsű slágere csendül fülembe, ha rájuk gondolok. (UPDATE: "slaveknél talán még érdemes megemlíteni a sling opciót, 2,5 p-ért lősz 18"-re kettőt...azt jelenti h 200 p-ért (20 HE íjász) 160 lövés, persze BS2, de akkor is..." - by Dreon)

- Stormvermin: „Elit” gyalogság, már amennyire a skaveneknél bármi elit lehet. Egyes tapasztalt hazai skaven játékosok (értsd: von Khebab) csalódásként értékelik az előző kiadású szabálykönyv óta, de még mindig van a szerepe a mezőn.

- Night Runners: Skirmish egység, a szó minden előnyével és hátrányával. Könnyen halnak, de bizonyos dolgokra nagyon jók. Rohamelvezetők, hátulról piszkálódók, satöbbi. Nem kell feltétlenül.

- Giant Rats: Nagyjából ugyanarra jók, mint a Skaven Slaves. Rohampárna, amit rövid idő alatt szétcsap az ellenfél, de az a „rövid idő” neked az életet jelentheti. Van azonban néhány plusz előnyük. Mivel ennek boncolgatása tőlem hiteltelen lenne, olvasd el inkább Khebab írását a skavenekről. (Link fent, a Stormverminnél.)

- Rat Swarms: Hát… izé… van ilyen is.

Előzmény:

Core Units - Első rész

Folytatás:

Core Units - Harmadik rész

Szerző: StyxWar  2013.12.19. 00:14 4 komment

Címkék: ogre warhammer goblin ork skaven Lizardmen

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr95698944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.12.19. 10:06:34

Észrevétel az O&G sereghez:

Goblinokból nem tudsz rejtőzködő egységet csinálni, hanem maximum 3 nusty skulkert tudsz vásárolni az egységbe, akik majd rejtőzködnek, de maga az egység nem. Olyanok, mint a DE assassin.

Másik meg, hogy alap orkot már igen ritkán visznek az emberek. Helyettük a savage orc a nyerő. Előző kiadásban valóban szopás volt a frenzy, de most már lehet ellene dobni LD-t és ha van BSB-d, ami ugye kötelező, akkor a frenzy már kevésbé érezteti a negatív hatását. A pozitívat viszont annál inkább. Ja és mindenképpen Big'un savage orcok kellenek, full commanddal és természetesen dupla csoppával. Ha így viszed, akkor csak az első sor lead 16 db WS4 S5 ütést első körben, utána meg S4-el ugyanígy. Én szoktam velük vinni egy black orc BSB-t is, mert ha nem így teszek, akkor a legrosszabkor fognak torzsalkodni.

StyxWar 2013.12.19. 11:30:34

@bogesz001: Köszi! Goblinoknál javítottam, orkoknál jeleztem a kommentedet.

kgb2 2013.12.28. 18:31:23

Goblin: nem nagyon láttam sima goblint vagy 5 éve asztalon, nem igazán nevezném kihagyhatatlannak... Ha már goblin és core, akkor Night goblin. Mind a netter, mind a fanatikus upgrade jó, csak arra kell figyelni, hogy egy alapvetően olcsó osztag ezekkel igencsak drága lesz. Ráadásul a fanatikusokat elég könnyű előcsalogatni, és nincs kevésbé idegesítő pillanat, mint amikor 75 pontod elszáll egy hexwraith osztagon...

Ogre: szvsz az irongut a nyerő. Úgyis utolsónak üt (általában) az ogre, legalább üssön nagyot. Egy jókora osztag IG karakterekkel rohamból nagyon tud fájni...

StyxWar 2013.12.28. 21:32:20

@kgb2: Ízlés kérdése. Én már láttam, de hogy volt-e értelme a jelenlétüknek a páston, az már vita tárgya lehet. :)
süti beállítások módosítása