longbeard1.jpgNem tudnám objektív érvekkel alátámasztani, de valamiért központi kérdésnek tartom, hogy egy Warhammer „frakciónak” mennyi és milyen core unit választási lehetősége van. Ők adják ugyan a sereg magját, de általában csak darálthús szerep jut nekik. Hangsúlyozom: Általában. Mégis: központi kérdés, hogy melyiket használod, hiszen jó alapok nélkül úgy jársz majd, mint a Gyaloggalopp mocsári vára: menthetetlenül elsüllyedsz, már az első próbálkozásnál. (A negyedik próbálkozásig. Ott majd leégsz, összedőlsz, és utána süllyedsz el.)

No de milyen lehetőségeid is vannak? Egy maratoni posztban összeszedtem, hogy a különböző seregek milyen egységekkel tölthetik meg a kötelező 25 százalékot. Néhány szót is írtam róluk, de fontos hangsúlyozni, hogy ezek nem az én személyes tapasztalataim, hanem a Warhammerben nálam tapasztaltabb emberek véleménye. (Cikkek, leírások, fórumbejegyzések alapján.) …valamint objektív számok, harcértékek összehasonlítása.

A másik fontos dolog, hogy egyik sereget sem akarom lehúzni: amelyiknek savazom a Core Egységeit, az lehet, hogy a Special vagy a Rare kategóriában lemossa a terepasztalról az összes többi frakciót. (Fluffról és a gyönyörű figurákról nem is beszélve.) Itt hoznám fel példának a két kriptonitomat: a Breton és a Wood Elf sereget. Mindkettő viszonylag gyengének számít a régi szabálykönyvük miatt, (vagy inkább: nehéz vele játszani) de egyrészt annyira király hozzájuk a fluff, hogy bánja fene a gyengéiket, másrészt lassacskán kijön az új Seregkönyvük, és akkoraztán leszhaddelhad!

Beastmen

- Gors: Hú de jó, hogy vannak. Annyiba kerülnek, mint egy Dark Elf Warrior pajzzsal és lándzsával, de gyengébbek, lassabbak, fegyelmezetlenebbek, páncélozatlanok. Igazi ínyencfalatok… az ellenségnek. Nekem speciel nagyon tetszenek maguk a figurák, de ez körülbelül az egyetlen pozitívum, amit el lehet mondani róluk.

- Ungors: Egy fokkal jobbak, de még így is átkozottul gyengék. Tartsd a Generálisod mellett őket, és imádkozz. (Plusz 75 pontért hozhatsz Ungrel Four-Horn egységet, ami erősebb, de az első LD-tesztnél szanaszéjjel rohan.)

- Ungor Raiders: Ez egy viszonylag jól használható skirmish egység. Chaff.

- Warhounds: Feltételes módban használható. Ha tetszenek, rakd be őket, de számíts rá, hogy pánikrohamot kapnak az első szellőtől.

- Tuskgor Chariots: Na, ez jó. A pontértékéhez képest főleg! Az okosok azt mondják, hogy használj párat, de ne vidd túlzásba.

Bretonnia

- Knights of the Realm: Ez egy „musthave” (muszájegység)! Nem csak azért, mert egy breton sereg ne flangáljon má’ nehézpáncélos lovagok nélkül, hanem azért, mert tényleg jók. Az igazi erősségük persze a roham, lehetőleg alacsony erejű egységek ellen. (Trancsírparti.) Ráadásul szerintem gyönyörűek a figuráik, persze ez csak egy szubjektív vélemény.

- Knights Errant: Fiatal, forrófejű lovagok. Nagyjából a High Elf Silver Helms egységgel egyenértékűek, de kicsit olcsóbbak, kicsit rosszabb statisztikákkal. Fontos egység, jól használható, de megvan a gyengéjük is. (Impetuous szabály.)

- Men at arms: Katasztrofális statisztikáik vannak, de a játékban megvan a maguk szerepe. Leginkább az, hogy olcsóak, és az osztagok felhelyezésénél a játék elején adnak egy hajszálnyi előnyt neked.

- Peasant Bowmen: A statisztikáik elég gyengék, de mivel olcsóak, megéri használni őket. Annyit hozhatsz belőlük, hogy a nyílzáporukból egy-kettő biztosan eltalál valami fontosat.

Daemons of Chaos

- Bloodletters of Khorne: Magic Resistance, Killing Blow, Scaly Skin, mit akarsz méééég? Musthave.

- Pink Horrors of Tzeentch: Tzeentch (…akinek szerencsére még mindig nem tudom, hogy mondják ki a nevét) erős varázsló. Ennek megfelelően a közkatonái, vagyis a core egységét képező Rózsaszín Párducok Horrorok is tudnak varázsolni, sőőőőt, channel-elnek is a varázslóidnak. …és még azt kérded, miért van egyre több démon a világon?

- Daemonettes of Slaanesh: 11 pontért ilyen statisztikákkal bármelyik másik seregben kellemes választás lenne, itt egy kicsit gyengének tűnik. Azért nem húznám le ezt a démont. Kellemesen el lehet vele játszadozni. …már, ha bírod a fájdalmat.

- Plaguebearers of Nurgle: Ha lehetne a Warhammer világában Arch Enemyt választani, hát az számomra Nurgle lenne. Miért? Há’ nézz már rá, PFEJJ! Ez a dög például, azon túl, hogy T4 S4, még mérgez is! Lassú lefolyású betegség: csak kettes a kezdeményezése.

Dark Elves

- Dark Elf Dreadspears/Bleakswords: Kickass egység! Jó statisztikák, óccó, nemdlága. Adhatsz nekik egy jó (és olcsó) mágikus zászlót. Hozd őket nagy egységben, rohampárnának. Felfognak körülbelül bármit, ami az arcvonalad felé jön.

- Dark Elf Repeater Crossbowmen „Darkshards”: Ha az előbb nem lőttem volna el a „kickass” szót, most ide használnám. Jó lőtávolság, armour piercing, multiple shots. Adj nekik pajzsot, megéri.

- Black Ark Corsairs: Nem rosszak, de talán kicsit drágák ahhoz képest, amit tenni tudnak. Pláne, hogy a többi Dark elf core osztag ennyire király.

Dwarfs

- Dwarf Warriors: Egyes vélemények szerint alapegység. Kilences az LD-je, ami még az egyébként nagyon fegyelmezettnek tartott High Elfek körében is hallatlan, ráadásul T4 és alapból Heavy Armour. Ha „üllő egységnek” szánod, adj neki pajzsot. Ha aprítani akarsz vele, akkor kapjon Great Weapont. Két dologra számíts: egy versenycsiga is gyorsabb náluk, mind kezdeményezés, mind mozgás vonatkozásában, illetve egy nagy blokk belőlük igazi lövedék-mágnes. Az ellenfél összes ágyúgolyója, katapult- és nyílvető-lövedéke az ő szakállukba fog belegabalyodni. Más vélemények szerint viszont nem éri meg hozni őket, mert ha pajzsot és nagy fegyvert kapnak, akkor már 10 pontba kerülnek, viszont 12 pontért vehetsz Hammerert, ami Stubborn, +1WS és +1S. Igenám, de az nem Core.

- Longbeards: A törpe harcosok jó nagy szakállat tudnak növeszteni fejenként +3 pontért, ami akkora magabiztosságot ad nekik, hogy immunisak lesznek a pánikra, sőt, a környező egységek is lelki erőt tudnak meríteni ebből a pompás szőrcsomóból. (Újradobhatják a rontott pánikdobásaikat.) A fluff kedvéért kihagyhatatlan, elvégre törpékkel játszol, nem manókkal!

- Quarrelers: Nyílpuskás törpék. Harminc incses lőtávval ezek a szőrmókok nem elhanyagolható tűzerőt jelentenek, ráadásul kaphatnak pajzsot ÉS nagy fegyvert! Egy negyvenfős egység ilyenekből, és az ellenfélnek nagyon fog fájni valamije. Ott hátul.

- Thunderers: A Mennydörgők, puskákkal. Az armour piercing és +1 ToHit pontosabb lövésszé teszi őket a nyílpuskásoknál, de számomra a Fantasy világ anomáliái. Ennyi erővel Tolkien puskát adhatott volna Gimlinek. …de ez csak az én fanyalgásom, ettől még hatékonyak a csatában.

- Rangers: Ez nem is igazán külön egység, hanem másokból fejleszthető ki. A Dwarf Warriors, Quarrelers és a Longbeards közül, aki nagy fegyverrel van felszerelve, +1 pontért scout lehet. A Warrior és Longbeard egységek pluszban dobófejszét is kaphatnak, ami extrém költségek árán (15 pont/fő) egészen fura egységet eredményez. Hangulatos és váratlan taktika, nem tudom, mennyire eredményes.

High Elves

- Archers: Jó egység. Mindössze 10 pontért kapsz egy hosszúíjas (ergo nagy lőtávos), BS4 figurát, magas WS-el, I-vel és LD-vel, Always Strikes First-el. Ráadásul egy sorral többől lő, mert Helf. Páncélozatlan egységek ellen kiváló, de arra ne számíts, hogy nehéz páncél ellen bármit is érsz. A command grouppal ne vesződj, elég a zenész. A Light Armour használatáról megoszlanak a vélemények: ugyan kicsit javít a T3 S3 elfecskék túlélési esélyein, de ha ezek az íjászok a képükbe kapnak egy breton lovag vonatot, vagy egy vidám ork osztagot, akkor a páncéljuk csak arra jó, hogy összetartsa a hullájuk darabjait.

- Spearmen: ASF és egy plusz sorból támad, ami nem elhanyagolható előny. Hordaként kellemes úthenger-érzést ad a használata, ráadásul mágikus zászlót is használhatnak.

- Lothern Sea Guard: Megoszlik a vélemény erről az egységről. Nekem speciel tetszenek, pláne, mióta legeslegelső Warhammer csatámban (igaz, mágikus segítséggel) apró fecnikké aprítottam velük egy náluk népesebb Fekete Ork osztagot. …de nincs mindenkinek ilyen szép élménye róluk. Drágábbak, mint az Archer, és rövidebb a lőtávjuk. Cserébe viszont ingyen kapnak light armourt és lándzsát, valamint +1 pontért pajzsot lehet venni nekik. Nagyjából egy vállrándítást tudok még ehhez hozzáfűzni.

- Silver Helms: Az új Seregkönyv hozta vissza a Core tálcájára a Silver Helm lovasságot, és ez határozottan nagy nyereség a High Elf játékosoknak. Képzeld csak el, ahogy egy snájdig kis nemes feszít a lován egy szép nagy Silver Helm osztag egyik szélén a World Dragon zászlót lobogtatva, a másik oldalon meg ott lovagol egy Archmage, mondjuk Life vagy Beast szférával. Az oldalukat egy-egy Ellyrian Reaver osztag fedezi. Megvan? Oké. Most jöhet a gonosz kacaj. Muhahahaaa!

- Ellyrian Reavers: Ez a könnyűlovas osztag szintén az új seregkönyv révén talált vissza a Core egységek közé. A legfőbb dolga az, hogy meghaljon mások helyett (például a fent említett Silver Helms flank védelmében), de sok más munkára is lehet használni. Molesztálhatja az ellenfél hadigépeit és magányos karaktereit, magára vonhatja a frenzy egységek dühét, és a sereg lepakolásának elnyújtásánál is jó szolgálatot tesz. A kilences mozgásával akkor is hátba tud szúrni, ha eredetileg szemből érkezik. (Az más kérdés, hogy az S3-as erejével inkább csípésnek mondanám a támadását, nem szúrásnak.)

Folytatás:

Core Units - Második rész

Core Units - Harmadik rész

Szerző: StyxWar  2013.12.17. 20:11 8 komment

Címkék: warhammer high elf bretonnia beastmen Daemons of Chaos Dark Elves Dwarfs

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr365697069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matney 2013.12.17. 21:33:46

Jó lesz ez a sorozat is! Szerintem Tzeentzsch, akinek olyan a neve, mintha német lenne, "Zincs"-nek ejtendő. Mintha videókban így hallottam volna.

StyxWar 2013.12.18. 08:30:37

@EnvoyCorps: Zincs. Oké. Akkor nem Csincs(illa).

:)

Petrow 2013.12.19. 11:55:13

Jó kezdeményezés, kicsit olyan 1-mondatban-1-egységről irányvonal, de rávezetésnek bejövős :)
Később aztán rá lehet térni a bővebb ismertetésre, mert kombinációkban gondolkodva azért az elsőre leírt egységek értéke is felszökik - ahogy a HE-eknél is írtad.

Beastmen-t nem ismerem, de feltételezem, hogy a life spell azért segít rajta valamennyit.

A törpökhöz tudok érdemben hozzászólni, ott a Warriornál a pajzzsal szemben abszolúte favorizált a Great weapon. Pontosan azért, amit írtál, mivel úgyis nagy blokkban hozod, és úgyis lövik, ahol érik, a pajzs +1-e nem sokat segít a dolgon. Kezdeményben úgyis előtte lesznek, úgyhogy az I1 az I2 helyett kb mindegy. Az viszont nem, hogy az S5 sebzését becseréled egy bizonytalan S3-ra, és egy még bizonytalanabb parry save-re.

Thundererek azért dobnak +1-el, mert Öregvilág legjobb fegyvermesterei adják nekik a flintát. A baj a 24" Move or Shoot kombinációval van, könnyen kimanőverezhető.

Rangerek abszolút kötelezők, GW-el, de a hajítószekerce hót' felesleges.

zirrian 2013.12.19. 12:21:59

Knight Errantokhoz annyit tennék hozzá, hogy a Banner of Errantry gyakorlatilag kötelező hozzájuk :)

StyxWar 2013.12.19. 13:03:40

@Petrow: Köszi! Valóban jó lenne az egyes egységek bővebb tárgyalása, de annyira kezdő vagyok, hogy még ez a pár, felszínes (és talán néha hibás) mondat is nagyon komoly utánajárás és időráfordítás a részemről. Egyelőre inkább csak vitaindítóak ezek a cikkek. Később majd törekszek többre.

zirrian 2013.12.28. 19:43:16

Meg akkor mér egy sziporka a bretonokhoz:

A KotR és KE egységek azért is igen faszántosak, mert az a 2+ Armour Save tud fejfájást okozni, és még egy Great Wep. ellen is van értelme. Hozzárakva az alapból 6+-os, 5-ös vagy erősebb fegyverek elleni 5+-os Wardot, ha imádkoztak, még funkybb. Ami hátrány, hogy ha megfutnak, akkor bizony az áldás elveszik. Tipp: roham előtt Trebuchet, parasztíjászok, esetleg Yeomen az ellenséges kocka meggyengítésére, és próbáljunk oldalról rohamozni (kalapács-üllő technika alabárdosokkal), esetleg párhuzamos rohamokkal megtörni az ellent.

Parasztok előnye hogy olcsóér vannak, meg nem pánikoltatkák a lovagokat. Cserébe alacsony Ld, de a közeli lovagokét használhatják. A közelharcos paraszt egy igen korrekt egység, 30+-t érdemes hozni egy kockába, és ha megoldható, karakterrel. A Praying Icon of Quenelles marha jó tud lenni (akármikor felfeded, az osztag megkapja a Blessinget - 6+ Ward, 5+ 5-ös vagy nagyobb erő ellen, elveszik ha futnak), egy Virtue of Empathys paladin (én szeretem berakni a BSB-met) meg mindig elfér az Ld miatt.

Az íjász paraszt jó. Nem fog eltalálni semmit, ha meg mégis, nem sebzi, de van neki Stake, ami egy igen frankó dolog (light cover, meg rohamozó lovasságnak tán nehézterep), tizesével jó felderítők (kamu felpakolás, hogy lásd az ellen seregét, és ahhoz mérten pakold fel a fontosabb egységeket), vagy végs soron lehet Azincourtot is játszani rengeteg íjásszal. Nyerni nem biztos, hogy fogsz, de móka lesz. Karakternek max. Damselt érdemes ide.
süti beállítások módosítása