fanatic.jpgAnnyira lemaradtam a csatajelentések írásával, hogy már meg sem próbálom bepótolni őket. Valamikor nyár közepén elvesztettem a fonalat. Mostanra már fel se tudnám sorolni, mi maradt ki: nagyjából 6-7 kisebb-nagyobb csata, aminek döntő többségében kikaptam. Néhányat azért megnyertem. (Gyarló az ember: bezzeg, ha folyton győztem volna, tuti megírom mindet.)

Azóta sok fontos dolog történt: Syryus csatlakozásáról és birodalmi seregéről már ejtettem néhány szót, a Déli Konföderáció megalakulásáról azonban még nem. A (részben fészbúk) csoportba Puszti az aktív warhammer fantasy játékosokat szervezte össze a Dél-Alföldről. (Ha Te is csatlakozni akarsz, írj neki az Inkvizítoron.)

A Konföderáció első személyes találkozója november 22-én volt, Szentesen, a Diákpincében, Faragó Roland Márk jóvoltából. Jó sokan összejöttünk, és a nap egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy itt délen túltengenek a High Elfek. Nehéz volt úgy elosztani az ellenfeleket, hogy senkinek se kelljen tükörbe néznie.

Én szemfüles voltam és gyorsan lestipstoppoltam Rolandot, meg az orkjait. Ugyanis még csak kétszer játszottam vesztettem orkok ellen, szükségem volt egy harmadik rommáverésre is. (Az első vereségem itt olvashatod, a másodikat -Balin ellen- viszont sajnos nem volt időm megírni. Bocs, Balin!)

A szombati mérkőzés mottója:

Repül a nehéz golyó: ki tudja, hol áll meg?
Ki tudja, hol áll meg s kit hogyan talál meg?

(írta Arany János verse)

2500 pontos mérkőzést játszottunk, és mindkettőnk nagyon "általános" sereget hozott. Nem készültünk fel egymásra. A sereglista részleteivel nem traktállak titeket: a lényeg az volt, hogy Roland szó szerint széltől szélig végigpakolta a hátsó sorát hadigépekkel, pár kocka íjász goblint hozott fanatikusokkal, sámánnal, és egy horda vadorkot rakott mindezek elé/mellé. Én egy-egy nagy osztag főnixgárdát és white liont, 10 Dragon Prince-et hoztam, és 30 lándzsást, akikkel jött egy BSB Crown of Command-al. Sajnos zsigeri kíváncsiság okán kénytelen voltam két Loremastert besorozni. Egyiket a főnixek, másikat a lionok közé. Rég ki akartam már próbálni, hogyan működnek együtt. (A tapasztalatokat lásd: alább.)

Roland választott térfelet, és ő is kezdte a játékot. Már ekkor gyanús volt, hogy veszteni fogok.

Díszítősor hadigépekből

A csukkák semmit se találtak el egész játék alatt, a kőhajítóknak egy-egy kósza találat jutott, akkor viszont lapítottak rendesen. A doom diverek pedig szokás szerint remekül meghozták az árukat! A Dragon Prince-ekkel balról, a 9 Silver Helmmel jobbról próbáltam a goblinsorok mögé kerülni, hogy felsodorjam legalább az egyik oldalról a gépsort, de sajnos nem sikerült. (A sasomat Roland elkapta a csata legelső lövésével, mivel a térfelemen egyáltalán nem volt fedezék, csak egy ritkás erdő. Hiába csücsült be oda a madár, ráesett egy szikla, vagy egy szuicid goblin... már nem emlékszem.)

A Dragon Prince-ek azért nem jutottak hátra, mert útközben elkapta őket a vadork horda. Ezzel legalább elszórakoztattam a hordát a játék végéig, de elég nagy árat fizettem érte. Balról a Silver Helmeknek a goblin blokkokból előugró 4-5 fanatikussal gyűlt meg a bajuk, valamint néhány lövedék is a patájuk elé esett. Ők se jutottak az ellenséges vonalak mögé.

Goblin Fanatikusok

Bár összességében a hadigépek se teljesítettek rosszul, a csatát egyértelműen a goblin fanatikusok nyerték meg Rolandnak. ...mármint az én hibás lépéseimen kívül. A puszta létük is pszichikai hadviselésre alkalmas! Igaz ugyan, hogy rizikósak, de ebben a csatában egyetlen rossz lépésük vagy dobásuk se volt: engem arattak, a sajátjaikat meg se karcolták. (Volt, amikor egy night goblin hordán haladtak keresztül ketten, és az egyik egyetlen sebzést se okozott, a másik csak kettő társát ölte meg. A Főnixőrök bezzeg hármasával haltak tőlük.) 

Egy momentum azért majdnem tökéletesen sikerült: 

A könnyűlovasaimmal kiugrasztottam két fanatikust az egyik íjász kockából, de túl messze álltam meg a goblinoktól, így azok nem tudták megsebezni a lovasokat, hanem csak elindultak balra, a nehézlovasok felé. A könnyűlovasaimmal ekkor beléptettem az íjászok és a fanatikusok közé, és ott meg is álltam. A következő körben Roland az íjászokkal rohamot vezényelt a könnyűlovasaimra, én pedig menekülőre fogtam. Ezzel a mozdulattal rögtön össze is szedtem a hozzám közelebb álló fanatikust, aki megölte a három reavert, de legalább nem máshol okozott károkat). Arra fentem a fogam, hogy a rontott roham közben az íjászblokk beleakad a saját (második) fanatikusába, de sajnos Roland akkorát azért nem dobott a rohamtávra.

A rajzon a nyilak azt mutatják, hogy az osztagok merrefelé néznek eredetileg. A lovasok nyilván nem arra menekültek, hanem a rohamozó íjászosztagtól elfelé, balra. (Asszem a távolságok nem pont méretarányosak a képen, bocs. A lényeg azért látszik.)

reaverkontrafanatic2.jpg

A Loremaster ikrek:

Két Loremastert vittem. Az egyik Book of Hoeth-ot és Talisman of Preservationt kapott, a másik pedig Dispel Scrollt és Silvered Steel páncélt. A könyves volt a generális, és őt raktam a főnixőrök közé. A 2+ páncélost meg a White Lion blokkba. Biztos van olyan csata, amiben ez jó taktika lett volna... de ez nem volt az. Egyrészt ez a két Lord rengeteg pontot felemésztett, és ehhez még a 2500 pont is szűkös volt. Másrészt így túl nagy szerepe volt a csatában Fortunának... aki rendesen cserben is hagyott a Mágia Szele dobások közben. (Egyszer volt nyolc kockám, a többi körben csak öt.) Elméletileg körönként 4-5 varázslatot ki tudtam volna pumpálni magamból, gyakorlatilag viszont egyet-kettőt sikerült. (Amiből egyet-kettőt le is diszpellelt Roland.) Elég lett volna az egyik Loremaster, a másik helyett pedig egy Beast kismágus a tekerccsel, egy nagyobbacska íjász bunkerben.

 Tapasztalatok:

- Az "általános" sereglistám nem elég általános.

- Az ork frakció különösen nehéz ellenfél: ha rohansz előre, az a baj, mert szétszed az ork hordájával. Ha hátul maradsz, az a baj, mert szétlő a hadigépeivel. Ráadásul erős a mágia fázisa is. ...és vannak fanatikusai. Az pedig csak legenda, hogy rossz az LD-je: Roland 7-8-ra dobált mindennel. (A generális, a sámán, a BSB miatt.) Kevesebb LD tesztet rontott el, mint én.

-  Igen, hülye voltam, egyetlen íjászom, vagy RBT-m se volt. Tűzlabdám pedig egy se ment ki. (Amikor lett volna rá kockám, akkor se sikerült megdobni a célszámot. Vagy dispelt kapott.)

- Több Phoenix Guard kell! Mindig több Phoenix Guard kell!

- Ki kell találni valami taktikát a fanatikusok ellen. Például le kell lőni a 'csába őket, bunkerestől. Az elég jó taktika kábé mindenre, nem?

Szerző: StyxWar  2014.11.24. 15:42 Szólj hozzá!

Címkék: csata battle report goblin ork high elf csatajelentés loremaster Phoenix Guard Spearman

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr546927727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása