A szombaton lejátszott Tomb King invázió után volt még egy kis időnk Dzsokival egy kisebb meccsre, ezért összedobáltunk egy 1000 pontos sereglistát is. Illetve: én összedobáltam, ő összeállított.

High Elf: 10 Silver Helm, 10 Phoenix Guard (FC), 13 Swordmaster (FC), 1 Loremaster, 1 Eagle, 5 Ellyrian Reaver,

Tomb Kings: 1 Szfinx, 1 Kolosszus, kb 15 íjász, bennük 1 vazsi (saját lore), 3 NecroKnight, 3 chariot, ...umm... úgy érzem kihagytam valamit. Talán még egy blokk chariot??

A terep: Az előző csatában nem írtam a tereptárgyakról, mert nem volt semmi lényeges, most viszont több fontos dolog is a pályára került. A mezőt kettéosztotta egy folyó, ami rögtön a Reaverek vanguardolása után fel is fedte titkát: River of Light. Tök jó lett volna demarkációs vonalnak használnom és csak várni, hogy a Tomb Kingek belegyalogoljanak minden egységükkel, de két okból sem tehettem ezt meg. Egyrészt a Light Lore-ban túl nagy az esélye, hogy valami áldás kerül az ellenfelemre, másrészt nekem nem volt íjászom, (és az első kör után mágusom se) a csontik viszont lőttek veszettül a túloldalról. Nem kempingezhettem a parton. A pályára került még egy "Channeling Waystone" és egy "Loremaster tower" (vagy fordítva? Loremaster waystone és Channeling Tower???). ...de ezeknek semmi haszna nem volt, mert a Loremasterem eleve Loremaster, és különben is, az első kör végére szenilis lett egy miscasttól. Dzsoki mágusa pedig túl messze volt mindentől. 

Így pár nap távlatából összefolynak már a körök, pláne, hogy a közvetlenül előtte lejátszott 2000 pontos mérkőzés árnyékot vet erre a kisebb csatára. ...azért a lényeg élénken megmaradt az emlékezetemben. 

A csatában a legelső dolgom volt egy csinos kis miscastot dobni a Loremasteremmel, ami szépen el is szívta az összes szintjét. Szóval rögtön a csata legelején lett egy jó drága Swordmaster csempám. Ez óriási nagy szívás volt, mivel a Kolosszust és a Szfinxet az ő tűzlabdáival terveztem megpirítani. (Hogy ez sikerült-e volna, az más kérdés.) Mindenesetre így a Kolosszus helyett én égtem le. Ő meg persze lesöpörte a válláról az Irresestible Force-os tűzlabda minden sebzését. (Talán egyetlen sebpont bement.)

A bal szárnyon a Reaverek beszorultak a pálya széle és a Szfinx közé, így önfeláldozó módon arra használták fel mozgásbéli előnyüket, hogy a Silver Helmek számára jobb pozícióba fordítsák a Szfinxet. Ez sikerült is, de a Szfinx még így is szétütötte a lovaimat. Aham. Breath Attack. ...és miután sárba tiporta a nehézlovasságom és fogpiszkálónak használta a kopjáimat, még vissza is gyógyulta az összes sebét. (Megjegyzendő, hogy a Szfinx ellen az összes Fear-tesztemet elbuktam a 8-as LD ellenére, ami nem kicsit nehezítette a dolgom.)

Innentől a Phoenix Guardok vették át az irányítást nálam: a sasom segítségével lecsapták a Kolosszust, de mielőtt átfordulhattak volna az íjászbunkerre és a mágusra, Dzsoki ügyesen kimanőverezte őket. (Szegény sas ezt már nem élhette meg.)

A Swordmasterek közben farkasszemet néztek a Necropolis Knightokkal, és csak toporogtak egy helyben, a tökéletes rohampozícióra várva. Közben meg szegény Phoenix Guardok morzsolódtak rendesen a folyó túlpartján. Arra jöttem rá, hogy nagyon gyáván használom a kardmestereimet. (Dzsoki a csata végén finoman célzott is erre. :) Igaza volt.) Ez már a harmadik csata, hogy nem használom ki a bennük rejlő lehetőségeknek még a töredékét se. Ünnepélyesen megfogadom, hogy ezentúl nem így lesz. (...és a következő csatába egyet se hozok, nehogy megszegjem az ígéretem. :D) 

Dzsoki nyert, és bár itt is követtem el hibákat, annyira nem bénáztam, mint a nagyobb csatában. Ha a Loremasterem szintjei nem szívódnak el rögtön az első körben, TALÁN még nyerhettem is volna.

Tapasztalatok:

- Silver Helm jó. Silver Helm ügyes. Silver Helm könnyen hal az 5-ös meg 6-os erőtől. 

- Sürgősen össze kell szerelnem a szisztáimat.

- Kis létszámú seregben a Loremaster nagyon ütős, de inkább nem a Swordmaster blokkba kellett volna rakni.

- Utána kell néznem a neten, hogy a Szfinx ellen mi a jó taktika.

Szerző: StyxWar  2014.02.04. 12:16 3 komment

Címkék: battle report high elf csatajelentés Tomb Kings

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr225798123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilinger Ádám 2014.02.04. 13:43:55

Ha a csatajelentéseidet szeretnéd követhetőbbé tenni ábrákkal, akkor ehhez hasznos eszközként ajánlom a Battle Chroniclert (battlechronicler.com/).

StyxWar 2014.02.04. 14:01:23

@Tilinger Ádám: Köszi a linket, jónak néz ki, megpróbálom kitanulni/használni legközelebb.

Tamás Sziráczki 2014.02.05. 09:43:25

Nemes Elfként nem kell egyszerre teljes arcvonalon harcba szállni :D De ezt már előzőnél mondtam, de itt még igazabb, ha lehet:D Kevés pontból, szenilis Loremasterral mondjuk elég nehéz:S A sok nagy T meg sokat ront a dolgon, habár az SM S5 és a PG S4 nem lebecsülendő.
süti beállítások módosítása