Hogyan ugrassz össze minél több embert a Warhammer terepasztal mellett? Egyszerű. Játszatok a Triumph and Treachery szabályok szerint! Figyeld meg az lesz a vége, hogy a nemes lelkű lovag fog hátbaszúrni. Vagy a lova.

A szombati játékalkalmon sok tapasztalattal lettem gazdagabb, aminek csak kis része köthető a szabályok ismeretéhez, nagyobb része inkább az emberi természethez. (Valamint sokat tanultam a gravitáció deformáló hatásáról a felbecsülhetetlen értékű ólomfigurák esetében, de ezt nem fejtem ki jobban, mert kínosan érzem magam miatta.)

Tehát a felállás a következő volt:

Játék: Triumph & Treachery

(1500 pont fősereg + 3x300 pont zsoldos), "Kincsesláda megszerzése" (vagy valami ilyesmi) kaland.

Játékosok:

- Gorgatz (remélem jól írom a nevét) Breton fősereg, black ork zsoldosok

- Tirold - Birodalmi fősereg, valamilyen ork zsoldosok

- Puszti - High elf fősereg

- ...és én - high elf sea guard zsoldosok, egy noble figurával (Baywatch Brigád, featuring David Hasselhoff)

(Dreon most nem játszott, lelépett délután és csak éjjel ért vissza. A hiánya jelentősen megváltoztatta a játékot, mivel ő ismerte a szabályokat.)

A csata hosszú és számomra - egy kezdőnek - sokszor kaotikus volt, de rengeteget tanultam belőle és nagyon élveztem. Szerintem esélyes, hogy legközelebb is ilyet fogunk (vagy fognak Pusztiék) játszani, mert fordulatos, izgalmas. Ráadásul sokan lehet egyszerre játszani vele, ami nem hátrány. A szabályok szerint 3-5 játékos pakolhat ki sereget, de mivel zsoldosok is vannak, őket is külön emberek irányíthatják. Extrém esetben tehát 10 játékost is be lehet vonni, de én elképzelni sem tudom, annyi katonácska hogy fér fel a terepasztalra. Már ennyien is alig fértünk el. (Nem éreztem magam jól, amikor a lepakolásnál rohamtávon belülre került az elfecskéim oldalába egy black ork hadosztály és egy breton nehézlovas osztag. Féltettem a Sea Guardok egészségét.)

A játék célja az volt, hogy meg kellett szerezni a pálya közepén levő kincsesládát. Csak a főseregek generálisai vehették ezt fel, ami később lényegi kitételnek bizonyult, ugyanis az elf és a breton generális kinyiffant a játék alatt, a birodalmi pedig a láda közelében sem volt, inkább trebuchet-et vagdalt. Fázisonként ellenséget kell választani, ami nagyon változékonnyá teszi a szövetségi rendszert, és így a meccs kimenetelét. (Mi elrontottuk és csak körönként választottunk ellenséget, de így se volt rossz.)

A szabálykönyv szerint az nyeri a meccset, akinek a legtöbb pontja van a végén. Esetünkben ez Tirold volt. (Méghozzá fölényesen, óriási pontkülönbséggel.) A pontszámításra és egyéb szabályokra itt most nem térnék ki, mert én sem értettem mindent, ami történt.

A fontosabb tapasztalatok a következőek:

- Körönként változik, hogy ki a legjobb barátod. Sőt. Fázisonként.

- A breton macának varázslónőnek jóformán még ruhája sincs, nemhogy páncélja, mégis lepattan róla az összes ágyúgolyó. Vagy átugrik felette.

- A pegazusoknak Cassandora meteorja túl halálos ahhoz, hogy túléljék.

- Puska kellett volna ehhez a melóhoz b...eg.

- A folyó mindig demarkációs vonal. Akkor is, ha csak bokáig ér.

- A Trebuchet a terepasztal egyik széléről átlő a másik szobába is, ha akar.

-  Gorgi barátnője nagyon finom tortát tud sütni.

- Dreon szóviccei halálosak.

Számomra a legszebb pillanat természetesen az volt, amikor a Baywatch Brigádom (Sea Guardok), élükön a meghívott vendéggel, David Hasselhoffal (mert muszáj egy nemest a zsoldos seregbe rakni), szanaszéjjel lőtték a feléjük rohamozó orkokat.

Tudom, sokaknak nem tetszik ez a core egység, de nekem nagyon hasznosnak bizonyult. Képzeld csak el: íja van és lándzsája, plusz egy sorból harcol és magas a kezdeményezése. Tehát 3 sor Stand and Shoot után még beléd is vágja 4 sorból a lándzsáját, mielőtt Te jönnél! Persze kellett a győzelemhez az is, hogy az orkokat előtte megtépázza kicsit egy Cassandora Comet, meg az, hogy Puszti egy varázslattal felturbózza +1-el az elfjeim erejét, meg az, hogy sebzésnél 7 kockából 5+ célszámra 7 sikert dobjak. (Az azért szép dobás volt ám, egy darabig csak pislogtam az eredményre.) A mágiának és a szerencsés dobásaimnak hála úgy ledaráltam egy teljes, 300 pontos ork osztagot, hogy egyetlen Sea Guardom lelte csak halálát. Milumil közlegényt posztumusz kitüntetésben részesítettem. (Azért Milumil, mert tápszeres kartondobozból vágtam ki négyzeteket, unitfillernek. Csak 10 Sea Guard figurám van.) Később rájöttem, hogy lett volna neki még egy esélye: a parry-dobást elfelejtettük, pedig volt pajzsa.

A diadalmámorban az egyedül maradt, megfutamodó Nagyfőnök után vetettem magam, de sajnos túl lassan. Ha egy trükkös varázslattal Puszti nem segít rá az elfjeim sebességére, akkor az ork vezér megmenekült volna. (Legalábbis ebben a körben. Utána hátba lövöm. Asszem.)

Tudom, ebben a csatában annyi mákom volt, mint Afganisztán éves termésátlaga, de akkor is megtörtént. Szóval drága egységár és S3 T3 ide vagy oda, én igenis szeretem a Sea Guardokat. Punktumm. :)

 

Hasznos link: Dreamer88 jóvoltából (ezúton is ezer köszönet) elérhető a Triumph & Treachery szabálykönyv

Szerző: StyxWar  2013.12.02. 17:04 3 komment

Címkék: csata warhammer high elf Triumph & Treachery

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr595671495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matney 2013.12.02. 21:10:04

Jó lett a beszámoló, a humorért külön pluszpont!
Mintha úgy emlékeznék, hogy Tirold savage orc zsoldosokkal jött.

balinmaster 2013.12.02. 23:47:05

Parry csak hand weapon+shield esetén jár,spearhez nem...

StyxWar 2013.12.03. 08:45:21

@balinmaster: yepp, köszi! Tanulgatok, tanulgatok.

Envoy: köszi. :)
süti beállítások módosítása