sisterthumb.jpgHajnal ötkor kitaláltam egy tök jó poént a sziszták és a Sister Act összekapcsolására, de aztán hatkor rájöttem, hogy viszonylag kevesen ismerik az "Apácashow" angol címét. Hét órára már a poént is elfelejtettem. Ne röhögj.

A párhuzam azért megmaradt: az avelorni nővérek is olyanok, mint egy átlagos Woopy Goldberg film. Nem tudod miért, hiszen minden indok ellenük szól, de valahogy mégis szereted őket. (A Bíborszínt most hagyjuk, az nem átlagos.)

Konkrétan fél évig rakosgattam a szisztákat jobbra-balra a polcomon, dobozostól, kereten. Időnként elővettem és megcsodáltam a szép sculptot, majd nagyot sóhajtva visszadobozoltam őket, mondván, hogy ezeknek még az összeszereléséhez is több gyakorlat kell, mint ami nekem van. Nemhogy a festésükhöz.

Annyiból igazam volt, hogy szépen kifesteni borzasztó nehéz őket, ráadásul a mindenfelé kilógó íjak miatt kész rémálom osztagba pakolni a babákat. (Szerintem én rendesen el is csesztem a pózok ragasztását. Tuti nem lehet majd rank-and-file-ba illeszteni őket rendesen.) Nem kezdő festőnek való feladat. Több, más okból viszont felesleges volt fél évig parázni ezen. Főleg azért, mert minek vettem meg, ha nem használom?! Inkább legyenek lemázolva, de csatára készen.

Akkor kerültek magasabb prioritásba, amikor egy csatában az íjászaimmal voltam kénytelen őket proxizni. Ők meg ott porosodtak a szekrényben. Na ne már! Tehát elővettem szépen a kereteiket és nekiálltam a csajok rendbehozásának. Eljutottam egy közepes készültségi fokra, "asztaltávolságból" máris jól néznek ki a figurák, de közelebbről nézve bizony ehhez a gifhez hasonlítanak:

annewoopy.gif

Az első és legfontosabb tanácsom annak, aki szisztákat akar összerakni, hogy nagyon figyeljen oda az összerakásnál, különben a csajok nem férnek el egymás mellett az osztagban! Sajnos pontos útmutatót nem tudok adni, mert én sem találtam meg az optimális variációt. (Ha valakinek van tippje, a kommentek közt lécci adja meg.) Persze bosszankodtam, de nem voltam igazán mérges magamra, mert megnéztem a neten és nálam ezerszer tapasztaltabb figurafestők se tudták ezt megcsinálni. Keress csak rájuk guglival: nem a fotó kompozíciója miatt vannak "skirmishernek" széthúzva a képeken, hanem azért, mert kibökik egymás szemét a nyilaikkal. Ha legalább a cickóikkal csinálnák, senki se panaszkodna. De nem.

...ha már a ciciknél tartunk: nekik legalább van, amit a legtöbb elf nő nem mondhat el magáról. (Kivéve a Dark Elf boszikat.) Push-upot mégiscsak adtam nekik: erős highlight-al optikailag nagyítottam rajtuk.

A figurák még csak félkészek, de leírom, eddig mit műveltem.

A festés menete:

0, Fehér alapozó

1, Basecoat. (Köpenybelső és ing: Ceramit White/Ulthuan Grey 2:1, fémrészek alá és "ruhakeretnek": Orkhide Shade, Ruharészletek: Snot Green, köpenykülső: Cabalite Green, csizma: Mournfang Brown. Bőrszín: Cadian fleshtone/Eldar flesh 1:1. Hajszín: Yriel yellow vagy Zandri Dust vagy Ushabti Bone, illetve egy esetben Mournfang Brown.)

2, Wash (Seraphim Sephia a csizmákra és hajakra, Reikland Fleshshade a bőrre, vízzel hígított Nuln Oil minden másra.) ...újabb szentségelés a Seraphim Sephia miatt, ami opálos trutyivá szárad a résekben akármennyire felrázom használat előtt. (...és akár hígítom, akár nem.) Ezt egyszer már megszívtam a Phoenix Guard osztagnál.  Szerencsére azokat ki tudtam javítani. Fura, de a világosbarna színű Silver Helm lovakon (a sörényen/lófarkon) nem volt ilyen probléma. 

3, Fémszín és Highlight: Ceramit White a ruhákra, Kislev Flesh a bőrre. Hajra az adott szín világosítása fehérrel. A bőrszínt asszem elrontottam, a képen is látszik, hogy fura szürkés lett a magasabb részeken. (Konkrétan az arccsonton.) Ezeket újra fogom festeni. A Cabalite Green részek is kaptak egy icipici fehérrel világosított felületet. Az óarany övek, csatok, hajdíszek: Balthasar Gold. Ezen Burnished Gold a highlight.

4, Újra Wash (Most csak Nuln Oil: kijavítottam a csizmákon a Seraphim Sephia hibáit és tompítottam a fehér highlightok "élét" a ruhákon.) Itt is vétettem hibát: az első wash előtt kellett volna inkább a highlight, úgy szebb a színátmenet. Legalábbis asszem. Maxxx, mi a véleményed?

Jelenleg itt tartok. Ami még hiányzik: A pikkelyvért fémlemezeinek cizellálása, a köpeny külső fele, arc javítása. ...és értelemszerűen a fegyvertartó kezek, a lángoló íjak. Ja, és a base.

Sajnos nem ez lesz a legszebben festett osztagom, de legalább tudom majd használni őket a mezőn.

halfpaintedavelornsisters1.jpg

halfpaintedavelornsisters2.jpg

 Sisters of Avelorn a használatban

A leggyakrabban feltett kérdés az osztaggal kapcsolatban az, hogy megéri-e hozni őket? A neten fellelhető általános válasz erre az, hogy NEM. 14 pontba kerülnek, nincs se zenészük, se zászlósuk, csak könnyű páncél van rajtuk, wardjuk nincs, ráadásul rövid (24 incs) a lőtávjuk. Rare unit, tehát a Főnix meg az RBT-k elől veszi el a pontokat. Oké, hogy magas a BS, és 4-es az erejük, (..a csajoknak, höhö) plusz gonosz ellenfél ellen páncéltörő a nyílvesszejük, de ez többnyire kevés ahhoz, hogy eredményesen használjuk őket. 

Mindezek ellenére sokan szeretik a szisztákat. Én is. Hangulatosak, szépek, tényleg jól lőnek, és egy-egy tízfős osztag nem kerül olyan borzasztó sok pontba, hogy baráti meccseken se lehessen bevetni. Most, hogy (nagyjából) csataképesek a figurák, eltökélt szándékom, hogy kihozom a maximumot belőlük, és különböző felállásokkal, taktikákkal próbálkozok. Az eredményeket majd közlöm, hátha pár hónap múlva tisztábban látunk majd az egységgel kapcsolatban. ...és lécci, ha nektek van tapasztalatotok, élményetek velük és a használatukkal kapcsolatban, mondjátok el a kommentek közt, mindenki okulására. Főleg az enyémre.

Szerző: StyxWar  2014.09.02. 10:58 4 komment

Címkék: festés high elf Sisters of Avelorn

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr576658103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balinmaster 2014.09.02. 20:03:27

"Ne röhögj."
Késő...

Sisters: a lényeget kihagyod, tüzeset lőnek, ami jó és normál esetben 10+10 pontba kerülne az egységnek (ha lehetne mágikus zászlót hozni a sima íjászoknak). BS5 és S4 is segít, így összesen nem vészes (kibicként:P), persze az tény, hogy ez nem core.
Összerakásra nincs trükköm csak annyi, hogy már a pózok készítésekor gondolkodj egységben és próbáld úgy összerakni, hogy a meglévők mellé/mögé illeszkedjen, ha sikerül legalább egy felállásban jó lesz :)

MA5X 2014.09.02. 21:40:51

osszerakasra trukk: bloodletter/pink horror hasonlo problema alapjan: figurat osszerakod, de a talpra nem rakod ra, majd egymashoz igazgatva addig cserelgeted oket, amig nem passzolnak egymashoz (ehhez idonkent nem a talp kozepere ragasztod a figurat). Az osszepasszolos megoldasban helyukre ragasztod oket, majd minden talpat megszamozol, hogy hova keruljon.

washnal igazabol mindegy a mikor. Mas lesz a vege, van akinek az tetszik, van akinek ez.

Kinezetuk meg szvsz eleg jo. Egyedul a feheret arnyekolnam batrabban, most eleg egyenfeher. Ugyanakkor konnyu azt elrontani, szoval lehet, hogy jobb, ha nem szivatod magad foloslegesen es hagyod a mostani allapotban.

StyxWar 2014.09.03. 07:45:25

@balinmaster: Jogos, a tüzes+mágikus vesszőt kihagytam az előnyök felsorolásából. Pedig az sokat segített, amikor Bodri TerrorGheist-jével kerültek szembe.

StyxWar 2014.09.03. 07:51:37

@MA5X:

Rank-and-file: Úgy látom, nem úszom meg a lemetszést... remélem nem fogok belevágni (nagyon) a lábukba. Megpróbálom a te módszeredet, és ha még az sem elég, akkor Puszti tanácsával kombinálom: egyiket-másikat magasabb base-re rakom.

Wash: Thx. Több különböző sorrendet kipróbáltam, nekem eddig az tetszik legjobban, amit a Swordmastereknél alkalmaztam: a wash (majdnem) a legutolsó. Persze ízlések és pofonok...

Fehér: Köszi! :) Jepp, igazad van, a fehér tényleg "egyenfehér", pedig azt is wash-oltam, highlight-oltam. Most tűrhető, és nem merek hozzányúlni már. :D
süti beállítások módosítása