whitelion.jpg...avagy: a Simba és Mufasa osztag légből kapott wardja.

A hétvégi meccsen a szokásos késésem és a három játékos miatti tanácstalanság után úgy gondoltuk, a szokatlan felállás szokatlan megoldást kíván. Mivel tartottunk tőle, hogy a "mindenki mindenki ellen 1500 pontból" egyikünk nagyon gyors kinullázódását jelentené, inkább "félpáros" meccset választottunk. Mivel nekem már volt egy 2500 pontos lista a dossziémban, SomiTomi pedig lehetőleg 1500-al szeretett volna játszani, Envoy volt olyan gáláns és írt magának egy 1000 pontos szakállhadosztályt.

Tehát a Nemes Elfek ellen társult a Káoszharcosok és a Törpék serege. 

Ezúttal kerettörténetet is adtunk a meccsnek. Dióhéjban: A törpék szakadár csoportja épp' a káosztörpévé válás borotvaélén táncol. (Ezt amúgy elképzelni is vicces. Elég rendesen berúghattak.) Már szövetséget kötöttek a Káosz harcosaival, de a démonok energiája még nem itatta át őket teljesen. A Nemes Elfek erről tudomást szereztek és persze meg akarták akadályozni a Káosz előretörését. Mindezt tipikusan nem meggyőzéssel és visszatérítéssel, hanem kissé túlreagálva a dolgot, a "fertőzött hús kimetszésével" akarták elérni, tehát inváziós sereget gyűjtöttek és partra szálltak a törpék területének határán. A részletekről előbb-utóbb elolvashatjátok az egyik túlélő visszaemlékezéseit hangulatosabb formában.

A csatáról zanzásítottam a csatajelentést, de így is maratoni poszt lett belőle. Sajnos még mindig nem vagyok toppon a csapatmozgások pontos lejegyzésében, de a fontosabb momentumokra emlékszem. Remélem áttekinthető.

Már a csata előtt, a taktika átgondolásánál lecsapódott néhány tapasztalat:

- A WoC és a Törpe nem túl hatékony szövetség: Az egyik lövöldözne az utolsó pillanatig, a másik rohan a közelharcba és ezzel akadályozza az ágyúk munkáját. A slussz poén azonban a mágia fázis: a kockáik feleződnek, ergo a törpe miatt a fele pocsékba megy. (Jepp, ez így van, megnéztük a szabálykönyvben.) Az ellenfél dispel kockája viszont nem feleződik, ugyebár. Lehet tippelni, ki dominálta a mágia fázist a pocsék Mágia Szele dobások ellenére.

- WoC+Dwarf ellen homlokegyenest különböző stratégia a hatékony, ezért nem volt könnyű dolgom a sereglista "testreszabásakor". Egyrészt kicsi és gyors egységek kellettek volna a hadigépvadászatra, másrészt pont ezeket csapja le legkönnyebben az összes WoC egység. A 2500 pontos sereglista egyébként csak véletlenül volt nálam, semmiféle konkrét ellenfélre nem készültem vele, szóval nem is vergődtem a variálással. Lehet, hogy pont ez volt a szerencsém: nem okoskodtam túl a dolgot. Csak a World Dragon Bannert meg egy AP zászlót raktam be pluszban. (Előbbi életet mentett az első számú White Lion blokkban, utóbbi teljesen kihasználatlan maradt a második White Lion osztagban.)

Sereglisták vázlata

WoC: 6 Káoszlovag (+Slanesh jele), 5 könnyűlovas (vanguard) (+Slanesh jele), 8 Rat Ogre, kb 20 marauder, bennük egy LvL3 Slanesh mágus, 5 pokolkutya (vanguard), kb 20 Warrior.

Törpe: 1 Organ Gun, 2 ágyú (S10 baaaazzzz....) 1 Katapult, kb 20 quarellers számszeríjjal ÉS nagy fegyverrel, kb 15 miner (ambushers), 1 Thán (többek közt 1+ armour).

High elf: 1 Prince (barded steed, Giant Blade, stb...), BSB (barded steed. Mágikus zászló nélkül, de Ogre Blade-el, stb...) Archmage (LvL4, Life +Book of Hoeth), Mage (LvL1, Dispel scroll), 8 Silver Helms (+shields), 10 Archer, 10 Archer, 20 Spearmen (FC + Gleaming Pennant), 7 Swordmasters (Bladelord), 15 White Lion (FC+ World Dragon banner), 15 White Lion (FC +AP zászló), 5 Dragon Princes, 2 RBT, 2 Great Eagle.

 A listám lényege két jó tanácson, egy webről kapott alapötleten és némi saját farigcsáláson múlt.

1, Puszti még jó régen javasolta, (és utána még vagy négyen mondták) hogy rakjam a mágusaimat íjászblokkba. Valószínűleg erre magamtól is rájöttem volna, de azért így gyorsabb volt. :)

2, Fattyú mondta a Tomb Kingek ellen elszenvedett megsemmisítő vereségem után, hogy a Silver Helmeket rosszul használom. Az általa javasolt egyik megoldást választottam: beraktam egy (két) jó erős karaktert.

3, A Dragon Princes és a két White Lions blokk azért volt a listámban, mert szép sorban szeretném kipróbálni az összes egységet, és most ezek kerültek sorra. Volt is mit tanulni róluk, de erről majd később szólok. (Kapóra jött, hogy a neten találtam egy mára elavult, de alakítható sereglistát, ami pont erre a két egységre épített.)

Deployment

Lényegesen több osztagom volt, mint a Szövetségeseknek, ezért megpróbáltam minél inkább zavarba ejtő módon lepakolni. Két sassal kezdtem a két szélen, aztán a két RBT-t egymástól jó messzire raktam le, majd két tízfős íjász blokk bújt elő. Szóval az elején teljesen szimmetrikusan telepítettem, hogy az ellenfele(i)m ne tudják eldönteni, melyik szárnyat akarom később megerősíteni. ...avagy esetleg azt hihették, hogy teljes szélességben akarok helytállni. (Ez mondjuk elég nagy ökörség lett volna tőlem. Látjátok? Tanulok! Tanulok! :) ) 

Rajzoltam egy rendkívül béna Paint képet a hadszíntérről. Sajnos az arányok nem mindenhol pontosak, de a lényeg látszik. (A Battle Chronicler programot letöltöttem, de még nem sikerült kitanulnom. Remélem a következő BatRep-ben már tudok villantani vele.)

UI: Utólag vettem észre, hogy az egyik White Lion blokkomból csak a "white" maradt. Valamint a vékony, fekete vonal az elfek térfelén egy szellemkerítés, vagy mifene. Bocs.

terep1.jpg

Úgy döntöttem, a WoC egységek elől elmozgok és a törpéket gyalulom le először. (Bocs, Envoy!) Utána védekező pozícióba fordulok, hogy fogadjam a WoC csapást. (Akiket addigra kicsit meggyengítek a lövéseimmel.) Ennek érdekében fel kellett áldoznom a deploy fázisban csalinak kirakott balszárnyat, (a mágussal azért kimozogtam az archer osztagból és védett helyre vonultam) és élő falat kellett létrehoznom a Dragon Princekből és a Swordmasterekből. (Ergo végső soron ezek is a "mártír" kategóriába estek, hiszen tartaniuk kellett a vonalat, nehogy áttörjön rajtuk a Káosz és oldalba kapja a kulcsegységeket.)

Legnagyobb meglepetésemre nagyjából sikerült, amit elterveztem. Csupán kettő esemény akadályozott, ezek viszont elég lényegesek voltak: az egyik törpe ágyú kapásból kilőtte a védett oldali RBT-met, valamint SomiTomi túlságosan előrelátó volt, és a Warriorjaival besegített a hadigépvédelembe. Ami viszont komoly hibám, hogy a spearmen osztagomról teljesen megfeledkeztem, és csak utoljára raktam le őket. Ráadásul nem biztos, hogy a legjobb helyre: ugyan nagyban segítettek a Warriorok elleni küzdelemben, (védték a White Lionok és a Silver Helmek oldalát), ugyanakkor elállták a SilverHelmek útját, akikkel így egy körrel később tudtam csak kibontakozni. Szóval valószínűleg jobban jártam volna, ha az eredetileg tervezett helyre pakolom ki őket: a Beast Mage-es archer osztag és a Swordmasterek közé, pár inccsel előrébb és pofával félig kifordulva balra. 

Jahh, igen: tényleg jó szoros a hadrendem, de nem bánom. Bevállaltam az első körben a törpe lövedékek szóródását, a második körtől pedig széjjelebb húzódtam. Azért a White Lionok vannak elöl és nem a SilverHelmek, mert mindenáron védeni akartam a hercegemet az S10-es ágyúlövésektől. (Talán túlságosan is óvatos voltam: lehet, hogy jobban jártam volna, ha azzal védem őt, hogy gyorsabban küldöm közelharcba.) Alapvetően bejött a stratégia, de egy nagyon nagy tévedés (egy szabály félreértelmezése) is hozzáadódott ehhez, ami miatt utólag vörösödött a fejem, mint egyszeri turistáé a mexikói chili fesztiválon. Sajnos a "Lion Cloak" szabályt benéztem: ahelyett, hogy a lövedékek ellen kettővel javítottam volna a páncélmentőjüket, egy kettes ward-ot varázsoltam nekik a semmiből. És ezt csak a harmadik körben vettük észre. (Vagy a negyedikben?) Mfff. Ezt jól benéztem. Mentségemre szóljon, hogy kezdő vagyok és "tanulóegységnek" hoztam a WL osztagokat. Ráadásul a mögöttem, egy másik mezőn játszó Tirold se vette észre a hibát. (Áhh, ezazzzz! Megtaláltam a bűnbakot! Tirold bazzeg mé'nem szó'tá'?!?!? :D ) Mindenesetre ennél a hibánál jobban semmi se verné a fejembe a Lion Cloak működését.

Balszárny

Az első három kör a balszárnyról és az ágyúlövésekről szólt, a fősereggel csak meneteltem előre. A Káoszlovagok és a vanguardos könnyűlovasok hipp-hopp a bordámba rúgtak balról. A sasommal fel tudtam tartani őket egy körre, ami néhány plusz lövést jelentett az íjászaimnak, akik le is szedtek egy káoszlovast. Az 1+ armour ellen csak a mennyiségi és nem a minőségi lövés számított. Eközben a kutyákon bukkanó nélkül gázoltak át a Sárkányhercegeim, akikkel rá akartam fordulni az ellenséges lovasságra. ...de aztán jött egy jó nagy ágyúgolyó, és három DP meghalt, a többi megfutott. (Immár a specialitásom a 11-es vagy 12-es dobás az LD-re. Szerencsére legalább jó irányba futottak és a következő körben össze is kapartam a maradék kettőt.) Az íjászok és az RBT a szuicid sastól kapott ajándékkörben lelövöldöztek némi slanesh könnyűlovast, akiket aztán oldalba rohamoztak és szénné égettek a magukat összekapó Dragon Princek. Mind a kettő. A démonimádók biztos ezt is élvezték.

A balszárnyam összességében jobban kitartott, mint számítottam: a könnyűlovasokat és a pokolkutyákat legázoltam, de sajnos a káoszlovagokkal nem tudtam mit kezdeni: azok lecsapták a sast, az RBT-t és az íjászokat. A kismágust és a sárkányhercegeket kimentettem onnan. Végülis elégedett vagyok a bal szárnnyal: bár biztosan sokkal jobban is játszhattam volna, a célomat elértem, nem törték át a vonalamat. Ha a lándzsásaimat nem felejtem el a helyükre rakni, akkor sokkal jobban jöttem volna ki ebből a térségből. ...de akkor meg jobbról hiányoztak volna, és a Káoszlovagokkal ők se biztos, hogy elbírnak. Nemtom. Véleményeket kérek kommentben. :)

Balközép

Miután a Dragon Prince-ek legyalulták a káoszkutyákat, ugyebár befordultak balra. Tehát a magukra maradt Swordmastereknek előrébb kellett nyomulniuk, hogy tartani tudják a "falat". ...valamint azért, mert vészesen közeledett középről egy nyolc fős Rat Ogre csoport, ami egyrészt az első White Lion osztag oldalát veszélyeztette, másrészt a Nagymágusomat. A hetes sorban felálló kardmestereim bevittek némi sebet, és ha jól emlékszem le is csaptak egy rat ogrét, de két kör alatt elpárolgott belőlük a mesterség. Ha akkor nem csupán HÁRMAT dobok a mágia szelére, akár még fel is gyógyíthattam volna őket egy Regrowth-al, de így sajnos nem tudtam megmenteni őket. A következő körben viszont bosszúból kapott egy Dwellers-t a rat ogre bagázs, amitől meghalt néhány közülük, a túlélők pedig elrontották az LD tesztet és menekülni kezdtek. Van abban némi pikantéria, amikor az Élet mágus zombijai kinyúlnak a föld alól és behúzzák humuszba a káoszhívő mutáns patkányokat.

A balközepet tehát tartani tudtam.

Jobbközép

Az összes ütős osztagom itt volt, mentek előre és tették a dolgukat. Az első számú White Lion osztagom nagyrészt a rosszul értelmezett Lion Cloak szabály miatt el is érte a hadigépeket, felették az egyik ágyút és az organ gunt, majd egy vitatható döntésem alapján nem mentek tovább a katapultra, hanem befordultak védekező pozícióba, a Marauderek felé. (Akik megilletődtek a River of Light-tól és ácsorogtak a partján a Slanesh Mágussal egyetemben. Mondjuk azt hiszem, én is ezt tettem volna.) Amint a White Lionok megfordultak, meglepetésből hátba támadták őket a csak most feljövő ambusherek. Tehát míg a gonosz boszorkány mágus mérgezett almával valami mockosz kisz varázlattal szórta be  Hófehérkét a White Lionokat, a fiúk a bányából hátulról támadtak. A slanesh átok IF-el jött ki, és hála az eddig rejtőzködő, de most kibontakozó World Dragon zászlónak, nagyobb kárt tett a marauder blokkban, mint a White Lionokban. Kettő oroszlán halt meg, a többi pedig megfordult és ellátta a baját a törpéknek az utolsó körben.

Közben a másik White Lion blokk összeszedte a másik ágyút és tartva a Warrioroktól (kicsit előreszaladtunk, mert őket a jobb szárnyon tárgyalom majd) szintén megfordultak, rohampozícióba.

A quarellelekkel és a bennük csücsülő thánnal a Silver Helmek és a nemeseim foglalkoztak. Elcsócsálgatták egymást két-három körig, mire sikerült legyűrnöm őket. A mögöttük búvó katapultot az utolsó pillanatban felszedtem tűzifának. A quarellelek SOKKAL keményebb ellenfélnek bizonyultak annál, mint amire számítottam, és a thánnal sem bírtam volna el, ha nincs nálam a Giant Blade.

Jobb szárny

Itt főleg egy önfeláldozó sasról és a lándzsásaimról kell beszélnem. Valamint arról, hogy azok a nyavajás Káosz Harcosok HÁRMAT támadnak fejenként!!! Khorne jele nélkül. Ha lett volna rajtuk olyan, akkor NÉGYET ütnének fejenként! *Há'milyenmá'ez?! Gyalogos, CORE modellek?! WTF?! És még gyönyörűen is vannak kifestve! Puzzola, gőzeresztés!*

Tehát. Az arcvonalam haladt előre, mentek a dombon át a lándzsások is. Eléjük repült a Többcélú Sas, hogy vagy ágyútüzet vonjon magára, vagy Warriorokat. Utóbbi jobb lett volna nekem, mert akkor az előrenyomuló Káoszharcosok pont rohamtávba kerültek volna a lándzsásaimnak és/vagy a második White Lion blokknak. Ehelyett inkább Envoy lelőtte a sast a 'csába, a Warriorok meg ültek a babérjaikon és várták, hogy a rohamtávukba érjen valaki más. Némi adok-kapok után a vége az lett, hogy a lándzsásaim egész szépen fogyasztottak a warriorokból, de végül mind meghaltak. A Warriorok ekkor megfordultak és összeütközésbe kerültek az ágyúvadászat után swift reformoló második White Lion blokkommal. Sajnos a Warriorok megdobták a rohamot, pedig jó messze voltak. A két egység elbirkózott egymással, de a játék végéig nem jutottak közös nevezőre. A hatodik körben még kettő Warrior és - egy Regrowth spell jóvoltából - 12 WL feszült egymásnak, tehát senkinek sem járt pont ezért. Az utolsó mágia fázisom egyébként önmagában is érdekes volt, később majd részletezem.

Végeredmény

Fordulatos és izgalmas csata után végül hajszálnyival, de megnyertem az ütközetet. Sajnos ez nagyrészt annak köszönhető, hogy benéztem a Lion Cloak szabályt. Talán még akkor is nyerek, ha Envoy rendesen tudja lőni az oroszlánjaimat, hiszen akkor meg más egységek maradtak volna golyómentesen. Az biztos, hogy az Archmage-em gyógyító/visszanövesztő spellje akkor több szerepet kapott volna, és a Beast mage-em sem marad ilyen kihasználatlan... de akkor meg a Dwellersre nem jutott volna mágia kockám, és a Rat Ogrékkal gyűlt volna meg a bajom. Fene tudja.

Fontosabb pillanatok

A játék során bővelkedtünk "game winner" szituációkban. Igazán epikus percek voltak, amikor a negyedik (?) körben egyszerre négy rohamot jelentettem be, mindegyiket 8- és 9-es célszámra, és mindet megdobtam, ráadásul háromnál pontosan ugyanannyit, amennyit kellett. (Dragon Prince a káosz könnyűlovasokra, White Lion1 a Nagy Ágyú1-re, White Lion2 a Nagy Ágyú2-re, SilverHelm a Quarellersre.) Ugyanakkor az ötödik körben a Warriorok hosszú távra megkockáztatott és meg is dobott rohama (a White Lion 2-re) is nagyon fontos pillanat volt.

Negatív pont ezzel szemben, hogy a Mágia Szelére a legfontosabb körben (a négy sikeres roham körében) dobtam csupán 3-at, a következő körben pedig rengeteg dispelkockát pörgettem ki az ellenfelemnek. (Még a kettéosztás ellenére is hatékonyak voltak velük, de szerencsére a Dwellerst nem tudták kifogni a vitorlámból.)

Korábban említettem az utolsó mágia fázisomat. Ezt is ide sorolom. Kivételesen elég jót dobtam, és három varázslatra is maradt kockám. (Csak a Book of Hoeth miatt mertem hármat bevállalni. Mindig is mondtam, hogy egy jó könyv nézőpontot változtat.) Nagyon fontos volt, hogy a "White Lion 2" blokkomat támogassam a Warriorok ellen, mert viszonylag sok pontot vesztettem volna, ha lecsapják őket. A következőt tettem: először a Beast mage nyomta el a maga kis signature spelljét. Csak három kockával ugyan, de majdnem a - még miscast nélküli - maximumot sikerült kidobni. Erre felolvasta a Slanesh mage a Dispel Scrollját. Utána az Archmage egy Flash to Stone-t nyomott, azt Envoynak IF-el sikerült diszpellelnie a kockákból. (Mindet erre szórta el, dobott három hatost is.) Végül elnyomtam a Regrowth-ot és sikerült pár WL-t felélesztenem. Dzsoki szerint jobb lett volna, ha a két utolsót fordítva nyomom ki, de szerintem a visszagyógyítás többet nyomott a latban, mert így plusz támadásokat kaptam. Ha nem dobok olyan irgalmatlan rosszat, akár le is nyomhattam volna az utolsó két Warriort az így feltámasztott plusz elfekkel. Neked mi a véleményed? Jó volt ez így, vagy csak mázlim volt és a statisztika szerint rosszul kellett volna elsülnie?

Taktikai és egyéb hibáim

Spearmenek. Deploy elején elfeledkeztem róluk, és utólag sem biztos, hogy jó helyre raktam őket.

Silver Helmek. Beszorultak a Spearelfek és a "White Lion 2" mögé, így legalább egy kör aktivitást vesztettem velük. ...de ha kijönnek, akkor meg valószínűleg ágyútűz alá kerülnek idejekorán. Dilemma.

Beast Mage. Teljesen kihasználatlanul kóválygott fel-alá. ...bár kétszer is sikerült channelt dobnia, és a nála letétbe helyezett dispel scroll is fontos, (bár most épp' nem kellett) lehet, hogy legközelebb inkább más Lore-t választok neki. (Alacsonyabb célszámú signature spellel, hogy ne kelljen legalább három kockát áldozni rá.)

Quarellers. Alábecsültem őket. Nem kicsit.

Organ gun. Meg akartam állni a Főmágusommal az organ gun lőtávján kívül, erre rosszul mértem, vagy benéztem valamit és még pont rám tudott lőni. Ulthuan istenei (és/vagy Fortuna) azonban vigyáztak rám: Envoy egyetlen egyszer dobott misfire-t a játék során. Pont akkor. 

Lion Cloak. Argh.

Összegzés

Nagyon élvezetes meccs volt, és megint sokat tanultam. A sereglista is tetszett, biztos, hogy ezzel még jövök máskor is, minimális alakítással. Már el is neveztem a herceget: Sheridan of Avelorn. A BSB pedig Calastar.

Nagyon hülye vagyok, hogy permanens neveket adok a karaktereknek?

picardfacepalm.jpg

 

Szerző: StyxWar  2014.02.18. 00:50 2 komment

Címkék: törpe csata high elf csatajelentés Dwarfs Warriors of Chaos

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr295817994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Sziráczki 2014.02.18. 13:19:13

Zseniális :D A felállás is, a jelentés is, a térkép is meg én is...ja...SZóval nagyon jó:D

StyxWar 2014.02.18. 14:11:49

@Tamás Sziráczki: Ohh. köszi. ...most egész elpirultam. :)
süti beállítások módosítása