loremaster.jpgSzombaton a múltkori petting után végre elvesztettem warhammer-szüzességemet. A legelső csatám egy 1000 pontos High Elf kontra Törpe ütközet volt, amit kemény, fordulatos küzdelem után megnyertem. Szívesen mondanám, hogy fényes győzelem volt, de igazából nem. Az ellenfelem, Máté gáláns viselkedése és némi oldalról jött segítség (Puszti és Tirold) adta meg a szükséges pluszt. Fortuna istenasszony nagyon vicces kedvében volt, talán a Téli Napforduló okozta a bolondosságát. ...de legalább emlékezetes perceket ajándékozott. 

Megpróbálkozok egy zanza battle reportot idekanyarintani, de annyira leterhelt a rengeteg új információ és élmény, hogy az agyam szelektált. Az újonnan tanult szabályokra és egységstatisztikákra emlékszem, de hogy pontosan melyik körben mi történt, arra már kevésbé. Inkább csak foszlányok maradtak a fontosabb momentumokról.

High Elf Sereglista:

- Loremaster

- Mage (Lvl2, High Magic) + Earthing Rod (benne a swordmaster osztagban)

- Swordmasters of Hoeth 20 fő, full command

- Ellyrian Reaver 5 fő

- Silver Helms 10 fő 

- Great Eagle

Törpe sereglista (már, amennyire emlékszem):

- Runemaster (a warrior osztagban)

- Thán BSB (a warrior osztagban)

- x fő Warrior (pajzsok nélkül, hál'égnek)

- x fő Számszeríjász

- kb 15 fő Bányász

- Organ Gun (óóóhogyaza....)

- Katapult

Epikus kezdés

Máté kezdett, a törpék számszeríjászai persze belelőttek a Silver Helms osztagba, amit (részben a harcmező közepén levő nagy mocsár, részben a hadigépek rálátása miatt) a Swordmasterek elé raktam le. A 10 főből 3 halt meg, ami nem rossz arány, de az LD tesztre két hatost dobtam. Mehh. A nehézlovasok sarkon fordultak és pánikszerű menekülésbe fogtak, keresztül a swordmastereken és az azok mögött álló Loremasteren. Szerencsére itt mindkét LD tesztet megdobtam, és a lovasok menekülését is egyetlen inchel a pálya szélétől állítottam volna meg a kockák szerint... csakhogy, mivel a Loremaster fején álltak volna meg, a lovasokat tovább kellett csúsztatnom egy inchel. Aham, pont le a pályáról. Bazz.

Miután a számszeríjászok egyetlen kör alatt ilyen szépen letakarítottak egy egész osztag Silver Helmset a pályáról, kicsit sötéten láttam a jövőt. ...és most jött az Organ Gun, meg a Katapult. Némileg szorongtam.

Fortuna viszont úgy látszik, megszánt, amiért ilyen csúnyán elbánt velem: a katapult olyan durva missfire-t dobott, hogy azon nyomban tűzifa lett belőle.

Máté az Organ Gunnal még leszedett három Reavert, de a túlélők itt kemények voltak és összeszorított foggal tűrték a veszteséget. (Megdobtam az LD tesztet.)

Az én köröm következett. Némi előrenyomulás és felfejlődés után dobtam a Mágia Szelére... kemény HÁROM lett az eredmény. (Channelelni nem sikerült.) Abból a három kockából rögtön dobtam egy vidám kis MISCAST-ot a Loremasterrel, azon belül pedig egy nagytemplétes robbanást. Hihetetlen módon kijöttem az eseményből veszteség nélkül. (A Swordmasterek azóta előremozogtak annyit, hogy pont nem érte el őket a template. A Loremaster meg leporolta a válláról a kormot, és ment tovább.)

Ez így erősen cifra kezdésre sikerült, életem legelső teljes harci köre tehát igazán kitett magáért. Az biztos, hogy utána elkönyveltem magamban, hogy itt a törpék ágyelőt készítenek az elfek bőréből. 

A többi kört nem részletezném ennyire, főleg azért, mert nem is emlékszem mindenre pontosan. Ami végül az előnyömre fordította a csatát, az a bátrabb mágiahasználat és a swordmasterek voltak. Máté nagyon jó fej volt és engedte, hogy javítsam a hibáimat. Enélkül nem győztem volna! "Ja, nem is ezt a varázslatot akartam ellőni!" "Upsz, elfelejtettem bejelenteni egy rohamot!" Néha még saját maga ellen is adott tippet nekem: "Azzal az egységgel maradj inkább hosszú lőtávra az organ guntól!"

A csata hőse: a Loremaster

Gyakorlatilag a Tiroldtól kölcsönkért, konvertált Loremaster nyerte meg nekem az ütközetet. (A figura önmagában megérne egy posztot, de még lefényképezni is elfelejtettem.) Igazi svájci bicska: mindenre van megoldása, és még döfni is tud. Kicsi pontszámnál -szerintem- kihagyhatatlan, bár a 230 pontjával szinte teljesen lefedi a Lord kategóriát és csak egy kis varázstárgyat tud magával vinni. (1000 pontos csatában legfeljebb 250 pontot lehet Lord-ra költeni.) Kicsit több pontnál megkaphatja a Book of Hoeth-et, (+55 pontért) ami nagyon hasznos varázstárgy, remélem, legközelebb lesz alkalmam kipróbálni.

Lényegesebb tapasztalatok

- Az Organ Gun brutális. Szedd le azonnal! ...és tulajdonképpen mindent, amivel a törpék lőni tudnak, szedj le azonnal. :)

- A törpék legendás mágiaellenállásától nem kell olyan borzasztóan tartani. Persze, jól nyomják a dispelt, de rajtuk is fog a tűzlabda.

- Egyetlen Great Eagle nem elég hadigépvadászatra, mert csak kettőt támad körönként.

- A Loremaster csak második szintű, de nem esik nehezére körönként három-négy varázslatot elkasztolnia.

- Két kockából is lehet miscastot dobni. Szerintem én egyből is tudnék, ha nagyon erőlködök.

- Bármilyen frakcióval játszol, NE ENGEDD KÖZEL a Swordmastert!!

Máté blogját is érdemes megnézni, ajánlom Gugrun történetét, remélem folytatódik hamarosan.

Szerző: StyxWar  2013.12.22. 10:49 4 komment

Címkék: törpe battle report high elf Dwarfs loremaster

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr945704241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matney 2013.12.22. 18:56:59

Köszönöm a beszámolót, örülök, hogy jó ellenfélnek bizonyultam. :)

StyxWar 2013.12.22. 21:10:24

@EnvoyCorps: Én köszönöm a csatát! ...és a vendéglátást.

Tamás Sziráczki 2013.12.23. 10:00:38

Nem tudom mondtuk-éé, de lovassággal mocsár mögé soha :) Gyalogsággal is inkább akkor ha skirmisher vagy nem akarsz előre menni, várod az ellent. AZért vigyázzunk a törpökkel, szerintem Máté nem igazán használt túl sok Mágia ellenes rúnát(Hála legyen Lileath-nan és Asuryannak!) Plusz nem szabad Hoeth Fehér Tornyának harcosait sem eszetlenül csatába küldeni, láttam már őket szépen felszecskázódni :D Igyekszem még szépíteni a Loremastert, pláne kifesteni kéne, de köszönöm a dícsérő szavakat(Gorgatz Mester keze munkáját is dícséri!). Máté valóban remek ellenfél, ezúton én is szeretném neki a remek csatát megköszönni a szíves vendéglátással együtt!

StyxWar 2013.12.23. 18:13:20

@Tamás Sziráczki:

1, Semmitse' tettem mocsár mögé, pláne nem lovasságot :)

2, Törpe vs Mágia: Jogos, igazad van.

3, Swordmasterek: nem szokásom esztelenkedni. :)

4, Konvertált Loremaster: legközelebb majd jól lefényképezem és megkapja azt a saját posztot a figura.
süti beállítások módosítása