A Sasfészek szombatjának első csatáját Envoy törpéi ellen játszottam a High Elf csapatommal. (Mi mással.) 

Envoy meglepő sereget hozott: törpe létére egyáltalán nem volt benne hadigép! Ami volt: egy nagy csapat Hammerer, egy hasonló méretű Longbeard osztag, (majdnem) hordányi Számszeríjász, Warriorok és egy kis csapat ambusher Bányász. Utólag kiderült, hogy szabálytalan volt a serege, mert nem volt generálisa, csak egy BSB-je, de én ezen nem akadnék fenn, mert a BSB úgyse lett használatba véve a pályán. (Merthogy kimanővereztem a Hammerer osztagot, amiben menetelt.) Szóval mondhatjuk, hogy a BSB volt a generális, csak véletlenül ki lett rá dobva egy csomó plusz pont. 

Amit én hoztam: Harcimarci Herceg, lovas BSB, Metálos KisMágus, 13 Silver Helm pajzsokkal, 10 Archer (mágusbunker lett volna, de ellenséges hadigép híján a mágus inkább külön utakat járt), 20 (?) Spearmen, 15 White Lion, 1 Sas (ellenséges hadigép és chaff híján tök felesleges volt, de legalább életben maradt).

Az új törpe szabálykönyv alapján a játék elején dobni kell, hogy a törpék közül ki kap Hatred-et. Persze az pörgött ki a kockán, hogy az egész törpe sereg gyűlöli az én egész seregemet. Nasebaj. Cserébe a pálya stratégiai pontján, középen volt egy Wizards Tower, amit a kismágusom el is ért és ki is használt.

A Számszeríjászok és a Warriorok elé -a pályán nekem jobb szélen- lepakoltam a White Lion osztagomat és a Spearmen csapatot, támogatásnak/lövedékfelfogónak. Mivel a lándzsásaimon és az oroszlánjaimon kívül nem is volt más a lőtávban, a Spearmenek el is párologtak. Envoy értelemszerűen inkább őket lőtte, mint a White Lionokat, akik oda is értek és felszecskázták a számszeríjászok többségét. A maradék megfutott, üldöztem, de hármat dobtam, nem értem utol. A következő körben persze újra megrohamoztam az addigra hideg kocsonyaként összeálló néhány darab törpét, akik körülbelül ugyanannyi ellenállást tanúsítottak a White Lionok kardjai felé, mint eme étek a kanál ellenében. Sajnos, amíg ezekkel bíbelődtem, a Warriorok átértek az én térfelemre. A Spearmenek maradéka derekasan feltartotta őket, de nagy kárt már nem tudott tenni bennük.

Eközben a fő csapásmérő egységem a balszélen farkasszemet nézett a Hammererekkel és a Longbeardekkel egyaránt: 13 Silver Helm között a korábban már kipróbált Harcimarci Herceg lovagolt és hű zászlóvivője, az Ogre-Kard-Fan BSB. Mivel gyanús volt, hogy nem fog jót tenni a lovasaimnak, ha a két elit egység közül az egyik oldalba kapja őket, inkább kihasználtam a jó mozgásomat és jobbra szaladtam. A terv az volt, hogy a Warriorokat lerohamozom, de sajnos ez azzal járt, hogy egy körig rizikót  vállalok: a Hammerereket ugyan messze lehagytam, de a Longbeardek egy jó rohamdobással esetleg oldalba tudnak kapni. Hát nem megdobták? Szerencsére éppen a "herceges oldalról" érkezett a nyugger klub, márpedig őt hiába püfölték. Az oldalba támadás körében szerencséseket dobtam, utána pedig reformolni tudtam. A mágusom elrozsdálta (egyel rontotta) a Longbeardek páncélját, ami később fontos előnyt jelentett. A Warriorokat még mindig feltartották a Spearmenjeim (és egy idő után a 10 íjász), de a Bányászok feljöttek a pályára és elindultak a SilverHelmek háta irányába. 

A mágusom folyamatosan pakolgatta a Scaly Skint adó varázslatot a SilverHelm osztagra, amibe sajnos bele is halt: a negyedik körben egy izmos miscast után úgy elvitte a démon, mint Gandalfot a Balrog. Csak sajnos az én kis szürkém nem jött vissza nagy fehéren.

A Silver Helmek körül számomra egészségtelen gócpont alakult ki: a Longbeardek elölről, a bányászok hátulról abuzálták őket, balról a torony megkerülése után vészesen közeledtek a Hammererek, jobbról a Warriorok. Mindezt azért, mert a White Lion-jaim és a Sas messzire elrohantak a számszeríjászok után, a Spearmenek meg addigra már elfogytak. Akkor még bosszantott, hogy a sast nem hoztam közelebb és nem álltam be vele legalább az egyik osztagot feltartani, de utólag ez jó döntésnek bizonyult: azon az ötven ponton múlt, hogy csak döntetlen lett és nem vesztettem. A Longbeard-okat ugyanis sikerült leborotválnom az asztalról, de a bányászok utolsó (egyetlen!) embere elfutott és nem értem utol. A lovassággal. EGY menekülő, GYALOGOS TÖRPÉT! Bazz.

Előttem van a jelenet, ahogy a Warriorok drukkolnak a pálya szélén az archerek lenyomása után: Fuss, Gimli, fuss!

runforrestrun.jpg

 Tapasztalatok:

- A Deploy fázist csinálhattam volna jobban is.

- A Quarellerek (Számszeríjászok) még mindig nagyon erősek. A White Lionok persze nem esnek jól nekik, de cserébe jó messzire elcsalták az oroszlánjaimat a csata forrpontjától.

- Attól, hogy a törpék mozgása alacsony, még dobhatnak jót a rohamtávra.

Szerző: StyxWar  2014.04.02. 01:20 2 komment

Címkék: törpe battle report Dwarfs

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr695890015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Sziráczki 2014.04.02. 08:52:16

Gratulálok Styx! Nagyon jó kis Batle is meg Rep(ort is) :D
süti beállítások módosítása