chaoswarrior.jpgAz első és a második rész után itt a befejező, harmadik partíció. Újfent jelezném, hogy a vélemények nem saját tapasztalatból fakadnak, hanem fórumokról, weblapokról, Warhammerben nálam tapasztaltabb emberektől. Ha ellenkező véleményen vagy, annál jobb! Tessék csak szépen kifejteni a kommentekben, nem árt tanulnom a témában. :)

Plusz előre szólok, hogy szegény Tomb Kingek Core egységeit nagyon leszólom a cikkben. Ez nem a Tomb Kingek elleni támadás: fluffos, érdekes sereg, amivel kihívás játszani, de nagyon élvezetes.

The Empire

- State Troops: Valószínű, hogy az állami hadsereg lesz a sereged gerince. Hét ízben kaphatóak: Halberdiers, Spearmen, Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen, Archers, Free Company Militia. Különbség „csak” a fegyverek miatt van, és mondhatom, le a kalappal a hatalmas választék előtt. Nekem úgy tűnik, ez a frakció a legváltozatosabb: akármilyen stratégiát szeretnél felépíteni, itt találsz eszközöket rá. Persze a nehézlovasságod sosem lesz olyan jó, mint a bretonoké, az íjászaid pedig mindig elmaradnak kicsit a Wood Elfektől, de a rengeteg, szabadon választható lehetőség kárpótol ezért. Ez a generalizmus jellemzője: a specialisták mindig megelőznek egy-egy témakörben, ugyanakkor a többiben alulmaradnak. Bármilyen hadicselt alkalmazhatsz bármilyen taktikával karöltve. Csak aztán ügyes légy. (…és jókat dobj.) A rengeteg variáció teljesen zavarba ejt engem: külön cikket és sokkal több időt igényelne a korrekt vizsgálatuk.

- Knightly Orders: Itt is rengeteg variáció közül válogathatsz, nem is látom át mindet. A statisztikákban a különbségeket a fegyverek adják, ami teljesen logikus.

Tomb Kings

- Skeleton Warriors: Ha tudni akarod, hová tűntek a Földről az ókori egyiptomiak, csak kérdezd a Warhammer íróit. Átkerültek ebbe a világba, és gyengeségük miatt érzett szégyenükbe belehaltak. Most élőhalottként kóvályognak a Warhammer sivatagban. Egyik alapegységük, a Skeleton Warrior pont olyan béna, mint amit a statisztikáiból sejtenél. Az egyetlen előnyük, hogy nagyon olcsóak, ezért rengeteget lehet hozni belőlük, és –mivel élőholtak- nem pánikolnak be attól, ha meghalnak. Megint. Néha lehet használni őket… de inkább nem.

- Skeleton Archers: A röhejesen alacsony BS2 ellenére is egészen használható egység. Főleg azért, mert rengeteget lehet hozni belőle. Az „Arrows of the Asp” segít nekik egy kicsit, de azért nem kell tőlük pontos lövésekre számítani.

- Skeleton Horsemen: Nem igazán lehet tudni, hogy ez mire jó. De legalább van vanguard képessége. Eredetileg „nehézlovasság” lenne, de a „nehéz” szó inkább csak arra vonatkozik, hogy „nehéz nyerni velük”. Ez egyébként az egész frakcióra érvényes: összességében nem rossz faj, csak nehéz. Nem kezdőknek való.

- Skeleton Horse Archers: Egy kicsit jobb egység kettővel több pontért. Könnyűlovasnak számít, tehát megkapja a „Fast cavalry” szabályt, és ha a csatamezőn állnék, biztos félelmetesnek tűnnének, ahogy zörgő csontokkal vágtáznak felém. De innen „fentről” inkább csak mozgó kövületeknek néznek ki.

- Skeleton Chariots: Na, végre egy hasznos egység! A Tomb King hadsereg legfontosabb Core darabja, 55 pontért. A kéttagú legénység WS3-al küzd körönként kettő támadással, lándzsával és íjakkal. A sírkirályok különleges szabálya, hogy karakter is felülhet a szekérre, sok egyéb lehetőséget adva az alapegységnek.

//UPDATE by Dreon: 

amivel tapasztalatom van:
- Tomb Kingnél ne felejtsük el, hogy olcsó és gagyi a csonti, de törhetetlen, elég komoly osztagokat fel lehet tartani velük (és mondjuk oldalroham a szekerekkel)
- íjászok BS2, de hosszútávra és mozgás után úgy lőnek, mintha BS4 lenne (ha még valami cover is van, vagy mondjuk épület akkor BS5-6...) + mágiával lehet nekik 2x lövés adni.
- szekerek sajnos nem mindig olyan jók, mint látszanak, iszonyat könnyű lelőni őket és impact után a közelharcban szétfolynak.
Viszont a játék leggyorsabb szekerei, mágival az egyetlen egység, amelyik gyakorlatilag marcholhat.
- lovas íjászok scoutok, ami viszont nagy előny lehet. Nagy hátrányuk, h nem lehet velük menekülni, így a könnyűlovasság egyik legnagyobb előnyével nem rendelkeznek.

Az egész TK persze így is gyenge, csak gondoltam árnyalom kicsit a képet.//

Vampire Counts

- Zombie Horde: A zombik önmagukban nagyon gyengék, de a vámpír frakció rengeteg lehetőséget nyújt a seregek mágikus erősítésére. Legfőbb előnyük az, hogy ha az ellenfél lekaszabolta őket, te egyszerűen csak feltámasztod mindet. Ezt a csiki-csuki játékot addig lehet csinálni, míg a zombik nagy nehezen, egyenként fel nem őrlik (leginkább csak szerencsés kockadobásokkal) az ellenfelet. Egy önérzetes nekromanta persze az ellenfél hulláiból is rögtön saját zombit csinálna, és ezt valamennyire alá is támasztják a szabályok: az egységet az eredeti, kezdő létszám fölé lehet „gyógyítani”.

- Skeleton Warriors: Nem összekeverendőek a Tomb King egységgel. A vámpírok csontijai kicsit jobban bírják a gyűrődést a zombiknál, mert könnyű páncéljuk és pajzsuk is van, de igazából csak nagy hordákban használhatóak.

- Ghouls: Nem igazán tudom, mi a (fluff)különbség a zombik és a ghoulok közt, de itt leginkább abban nyilatkozik meg, hogy a ghoulok sokkal jobbak. Például kettőt támadnak és mérgeznek. A figurák egyébként úgy néznek ki, mintha a hátsó sor az első fenekébe bújt volna… kicsit human centiped feeling. El se hiszem, hogy ezt leírtam. Nem is illene tudnom, hogy mi az.

cryptghoul.jpg

 

- Dire Wolves: Kicsit rondábbak, mint a Trónok Harca változat, de legalább olyan hatékonyak. Nagyon gyorsak, ezért mindenképp javasolt a használatuk, például terelő egységnek. A T3 gyorsan kipukkad, de addig sok szép pillanattal fognak kedveskedni neked.

Warriors of Chaos

- Chaos Warriors: Valószínűleg a legbitangabb gyalogsági egység az egész játékban. Borzasztóan bosszantó tud lenni, hogy más frakcióknak a Speciális Csoportban sincs jobb gyalogjuk, mint a Káoszharcosoknak a Core Tálcán. A különböző démonistenek jeleivel még tovább lehet erősíteni őket, amit egyenesen pofátlanságnak tartok, lévén, hogy én nem vagyok Káoszhívő. "Csupaszan" 14 pont, ami sok, de megéri!

- Chaos Marauders: Olcsó, erős, hatékony. De legalább hajlamos gyorsan meghalni, ami nem teszi őket a Káoszhívő játékosok kedvencévé.

- Chaos Warhounds: 6 pontért gyors (M7), erős, hatékony. Ráadásul olcsó. Tökéletes választás az ellenfél scout és skirmisher egységeinek, valamint magányos varázslóinak levadászására. A hadigépekről nem is beszélve. A szempontomból szerencse, hogy könnyen döglik, akár a Marauder (T3).

- Marauder Horsemen: Könnyűlovas, aki olcsóbb, mint a Chaos Warrior, pajzzsal. WTF?! Szerencsére ők is csak T3-al bírnak. Ritkán használt egység, mert ha lovasságot akarsz, ott vannak a Chaos Knights-ok. Persze az nem Core. Na még csak az kéne!! //Update: lásd: kgb2 kommentje.//

- Forsaken: Csupaszon 19 pont per fő. A statisztikákat és az "árat" alapul véve szerintem a Chaos Warriorok jobbak. Nem is értem ezt az egységet, pedig biztos van valami trükkje, mert sokan használják. Valaki magyarázza el, miért nem Warriort vesz ehelyett 14 pontért? 

- Chaos Chariot: 110 pontért T5, 4 sebponttal és 3+ armor save, folytassam? Argh. Nem csoda, hogy mindenki isteníti ezt az egységet. A legjobb chariot a játékban. Musthave.

Wood Elves

- Glade Guard: Kicsit drágák, de mindenképpen szükséged van rájuk, ha Wood Elf player vagy. (Néha akkor is, ha nem vagy Wood Elf player, csak elkap a gyűjtőszenvedély.) Fogj belőlük 10-20 főt és adj nekik Banner of Eternal Flame-et.

- Scout: A Glade Guard ápgrédje, amitől többe kerül és kevesebbet ér a mezőn. Nem igazán jó választás, hacsak valami spéci (és szuicid) taktikát nem választottál.

- Glade Riders: 24 pontért túl drágák, de nagyon szépek. Nagyjából mindenre alkalmatlanok, vagy amire nem, arra túl drágák.

- Dryad: Ellentmondásos egység: egyrészt mindenképpen szükség van rá, másrészt jelen szabályok szerint nem túl hatékony. Jó arra, hogy az ellenfél hátsó soraiból kicsi egységeket vadásszon le, vagy hasonló munkát végezzen. Ugyanakkor egyetlen sebző varázslat rőzsét csinál belőlük. //UPDATE by Dreon: A driádok azért elég szolid választás S4 T4 2 támadással, 5+warddal 12 pontért. A skirmish sajnos most már elég komoly hátrány a sorbónusz/ sor elvevés hiánya miatt. De egész jót tudnak ütni.//

- Eternal Guard: Jó harcosok, és azt olvastam egy fórumon, hogy egy nemessel vagy Highbornnal a csapatban megkapják a Stubborn szabályt, ami nem elhanyagolható előny. (Ennek alátámasztását vagy cáfolatát valaki lécci végezze el a kommentek közt, mert nekem nincs meg a WE seregkönyv.) Viszont könnyen halnak. Bizonyos sereglistákban hatékonyan működnek, de nagy általánosságban jobban jársz, ha több Driádot, vagy Glade Guardot viszel. Hangsúlyozom: általában.

Szerző: StyxWar  2013.12.19. 11:09 3 komment

Címkék: warhammer Empire Tomb Kings Vampire Counts Warriors of Chaos

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr55699208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StyxWar 2013.12.19. 13:16:21

Bodri Takonyweaver hozzászólása Facebookon érkezett, de betoldom ide:

-A ghouloknál ne felejtsük el, hogy minadamellet T4!!!!!!!!!!

-A fluff szerint kannibál emberek mutáns leszármazottjai, azaz nem igazi élőhalottak, de mivel a vámpír/nekró köti az akaratukat azért ugyanúgy viselkednek, mintha azok volnának(az oszlást lehet gyáva megfutamodásként értelmezni)

-Mindegy gyalog egységet lehet elég effektíve gyógyítani(csak a zombit kétszeresen, illetve akkor is, ha még nem volt csata, bár gondolom ez tiszta:P)

-Igen a figuk elég hülyén néznek ki és még csak el sem férnek egymás mellett normálisan(, de én manticos ghoullal vegyítem őket.)

-Ha van raise dead mágiád(vagy valami ilyesmid), akkor új Zombi és csonti unitokat is teremthetsz(bár a pontjaidba nem számít bele+valszeg nincs standardjuk meg zenészük, meg a csontiknál chempa)

-Nekem a dire wolfok nem annyira jöttek be egyébiránt, de az a kamikáze stratégiámnak+annak, hogy az ellen tuti bír valami counter unittal ellenem.....

kgb2 2013.12.28. 18:15:45

Marauder cavalry: azt írod, "Ritkán használt egység, mert ha lovasságot akarsz, ott vannak a Chaos Knights-ok."
Ez a megállapítás nagyon mellé ment... Majdnem minden listában szerepel, az egyik legjobb core egység, egy olyan seregben, ami tele an jó core egységekkel. Nem összehasonlítható a knight-kal, teljesen másra való.

StyxWar 2013.12.28. 21:27:35

@kgb2: nnna, akkor egy nagy mínusz pont a forrásnak. (...csak hogy hárítsam a felelősséget. :) )

Írnál bővebben róla? Miben más a knight-nál, mire használod inkább?