phoenix.jpgHétvégén 1500 pontból játszottunk Dzsokival egy Wood Elf kontra High Elf csatát. Nagy a kísértés, hogy egy marék faviccel díszítsem a csatajelentést...

Életemben először találkoztam a pályán az erdei rokonokkal, és a seregkönyvükből is csak morzsák jutottak eszembe, de rémlett, hogy hajlamos regenerálni néhány egységük. ... és tudtam, hogy gyorsak. Nagyon. Meg lőnek. Nagyon.

Akik olvasták a blogom első bejegyzéseit, azok tudják, hogy mikor sereget választottam, nagyon kacsintgattam a Wood Elfek (meg a bretonok) felé. Főleg azért döntöttem végül a High Elfek mellett, mert velük könnyebb játszani. (Értsd: győzni.) ...meg persze az IoB kezdőcsomag miatt, ami financiális okokból jelentős pont. Azóta megérkezett az új Wood Elf seregkönyv, és hát... jelentem, azóta velük sem annyira nehéz győzni. Például Dzsoki csak a legelső (akkor még proxi) csatáját vesztette el, Envoy és a törpéi ellen. Azóta folyton csak nyer. Ez tarthatatlan állapot! Megpróbáltam tenni ellene.

Csatajelentés következik:

Dzsoki két osztag -3 AP-s íjászt hozott, egy treemant, kétszer hat treekint, két sast és egy LvL3 High mágust (az egyik íjász osztagban).

Én hoztam egy 50 lelkes Spearman hordát tüzes zászlóval, egy 25-ös és egy 18-as Phoenix Guard osztagot. A főnixekben volt egy-egy LvL2 High mágus. Ennyi. Dzsoki szerint "gusztustalan" volt a listám. A bókot itt is csak köszönni tudom!

Én kezdtem, rohantam előre, még a high magic-es mozgató spellt is bevetettem ennek érdekében. Rögtön az elején belevarázsoltam pár sebpontot a Treemanbe. (Soul Quench) Dzsoki kapásból miscastolt egy vidámat, le is szívta magát nulladik szintűre a vazsija. Lőtt néhányat az íjászokkal, a spearelfeket fogyasztotta. (A mágiázás miatt 3+ wardos PG osztagokon csak gellert kaptak a vesszők.) Második körben a hordám megrohamozta a sebesült treemant, aki védekezésül jól megdobált makkal.

Sajnos a lándzsásaim (mivel csak kevesen fértek hozzá), nem tudtak elég sebpontot belenyomni a tölgyfába, és arról sem tudták meggyőzni, hogy ideje Vasudvard felé vonulni. Itt jegyezném meg, hogy a Treeman (számomra) meglepetésszerűen TUD LŐNI! Bár derekasan küzdöttek a lándzsásaim, végül sajnos vesztettek és megfutottak. Később Dzsoki egy nagyon ügyes húzással keresztülzavarta a sassal a futó osztagot a saját poison forest-jén és egyben a másik sasán, ami nem tett jót a spearmenek létszámának. Ezután gyakorlatilag már csak arra voltak jók, hogy messze csalják az egyik mérges szömörce treekin osztagot a középponttól.

Közben a kisebbik PG osztagomnak jutott a csata neheze: a két íjász blokk, az (egy sebpontos) treeman, egy sas és egy 6 fős treekin csapat. Két (három?) kör alatt pusztítottam rendesen! Az egyik íjász blokkot, a sast és a treemant megették, az oldalról rohamozó treekineket megfutamították. Közben a mágusom (generálisom) meghalt, meg _néhány_ (!!!) PG is. A másik íjász csapathoz már nem értek oda az utolsó körre. 

A csata legemlékezetesebb pillanata: A PG osztagot oldalba kapta a 6 treekin, és mivel 3 sorom volt, 3 katonával tudtam csak ütni őket. Ebből az egyik ráadásul a mágus volt. A három elfem a három csapásával 5+/6+-ra bevitte mind a három sebet, és a treekinek egyiket se tudták lementeni! MUHAHAHAAA! Egál lett a közelharc, de nálam volt zenész, tehát felém billent a mérleg. A treekinek meg elfutottak, mert elrontották  az LD tesztjüket. UPDATE: Dzsoki kiszámolta, hogy a "3 ütésből 3 seb" bevitelére 0,2 százalékom volt.

A 15-re fogyott Spearman osztagom közben messze futott a másik treekin osztag elől. Részben szándékosan, részben menekülés miatt. Kicsit elkente a szám, hogy egy nagyon fontos LD tesztet nem dobtam meg: akkor még megálltak a pálya szélétől nem messze, de a treekinek újabb rohamot jelentettek be rájuk. Ehh. 490 pont mínusz. A csoda az, hogy ennek ellenére (és a generálisom halála ellenére) döntetlen lett a mérkőzés: Dzsoki felé hajlott a mérleg, de még pont a "döntetlen" kategóriában maradt.

Amit jól csináltam: A Sereglista és egy-két jó húzás mozgás ügyben a pályán. A listán majd finomítok picikét, már van is ötletem a még hatékonyabbá tételére. Egyelőre nem árulom el, hogy micsoda, nehogy a galeri fel tudjon rá készülni. :)

Amit rosszul csináltam: Néhány rossz húzás mozgás ügyben a pályán. ...de ami fontosabb: a nagyobbik (25 fős) PG osztagra túl kevés szerep jutott. Csak (gyenge hatásfokkal) terelgettem-fenyegettem vele, mágusbunker volt a lövöldözős vazsimnak, meg a második sast küldte másvilágra. Be kellett volna vállalni, hogy keresztülmasírozok az előttük levő poison foresten, és így -nyilván veszteségekkel-, de helyzetbe tudtam volna hozni őket. Mentségemre szóljon, hogy féltettem a vazsimat, akiben akkor már volt egy sebpont.

eagleeyetreeman.jpgA Treeman valójában a Marvel Sólyomszeme. Egy fapofa mesterlövész. Nem viccelek.

Tapasztalatok:

- A Treeman lövöldözik. Jól.

- A ward nem lehet 3+nál jobb. (Nekem ez volt az első csata, ahol a lehetőség előkerült, de örültem volna, ha a High Lore-os vazsi két sikeres varázslat esetén kettővel javítja az osztag wardját, nem csak egyel. De hát ez van. Ne legyünk telhetetlenek. :) )

- Megfutásnál, amikor a rohanás irányát határozzuk meg, az osztagok közepe számít, a kiinduló pozícióból. Nem az "élüket" (arcvonalukat) kell nézni. Most sem értem még egészen... akkor most merre fut pontosan az üldözött osztag? Jól értem, hogy összekötöm a két _középpontot_ egy egyenessel, és annak a meghosszabbításán mozog a csapat?

- Hiába megy neki a hordányi lándzsás Morgan Treeman-nek, csak annyi tudja ütni, amennyi talpkontaktban van vele. ...és az nagyon kevés.

- Megszokásból az osztag szélére raktam a két vazsit, mert általában íjászok a bunkerek, és ott ritkán kell közelharcra számítani, ellenben egy miscast veszteségeit csökkenteni szeretném. Most viszont egy oszloppal beljebb kellett volna őket rakni, hogy jobban védhessem a kis nyüzügéket.

- A High Elf faj nagy előnye, hogy nehéz kitalálni, "mivel fog jönni". Ergo nehéz rákészüni. A nemes elfeknél ezt csak a Birodalom, meg talán az Orkok csinálják jobban. Nehézlovasság, gyalogság, gunline, satöbbi... egyikben sem A Legjobb, de mindegyikben eredményes. Ezen még az sem ront sokat, hogy én magam elég kiszámítható vagyok. Például szeretem a szépen festett Silver Helmjeimet felpakolni, agyonpáncélozott HarciMarci herceggel. ...meg imádom a White Lionokat és nagyon gyakran hozok belőlük, pláne most, hogy végre összeraktam őket és nem kell (mindet) proxizni. Dzsoki tehát teljes joggal számított arra, hogy érdemes -3 AP nyílvesszőkbe fojtani a pontjait, és Terror/Fear osztagokat hozni melléjük. ...aztán jött a Főnix Gárda. Bazinga!

bazinga.jpg

Szerző: StyxWar  2014.09.29. 09:11 Szólj hozzá!

Címkék: high elf wood elf csatajelentés Phoenix Guard Spearman

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr846738047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása