Hatred: A model striking a hated foe in close combat re-rolls all misses during the first round of combat.
Magyarul: Gyűlölet: A figura, amelyik az általa gyűlölt ellenségre csap, újradobja az elhibázott támadásokat a roham első körében.
Kezdem karmának felfogni, hogy az utolsó három mérkőzésemet az ellenfeleim Hatred szabálya fémjelezte. Egy hónapja a Tomb Kingek Necrotech-je keltett gyűlöletet ellenem a Tomb Guard kockában, most szombaton pedig Pusztinál, a Sasfészekben a törpék és a Dark Elfek utáltak.
Két csatát játszottam, mindkettőt 1500 pontból: először Envoy "új törpéi" ellen, majd Puszti Dark Elf hadseregével szemben. Mindkettőben jelentős szerep jutott a Hatred szabálynak. SomiTomi WoC serege ellen most nem volt időm kiállni, de biztos ők is utáltak volna. :)
Nemes Elfként eddig nem sok figyelmet szenteltem a Hatred szabálynak, lévén abban szocializálódtam, hogy úgyis újradobom a rontott ToHit-eket. Nem csak a roham körében. (Always Strike First fajspecifikus szabály + magas kezdeményezés miatt.) Most azonban a saját bőrömön éreztem, milyen kényelmetlen is ez az újradobósdi az ellenfélnek. Azt hiszem, ez megtanított értékelni a "beépített újradobást".
Az interneten találtam egy plusz mondatot a Hatredről:
Units must pursue hated units defeated in combat, they cannot test on leadership as usual. If they overtake fleeing enemies, they always overrun.
Magyarul: Az egységeknek muszáj üldözniük a gyűlölt menekülő egységeket a csatában, nem tehetnek Leadership tesztet, ahogy szokás. Ha elkapják a menekülő ellenséget, mindig tovább rohamoznak.
Az eddigi játékaimban pont nem volt rá szükség, szóval nem lett kihagyva, de mivel a szabálykönyvben nem szerepel ez a mondat a "Hatred" címszónál, biztos sokan kifelejtik. Már, ha egyáltalán tényleg érvényes... Tényleg érvényes? Nem egy korábbi kiadásból való?