paint.jpgEgy teljesen öncélú poszt következik, elsősorban a magam számára: a tégelyeimet veszem számba, némi személyes tapasztalatot hozzátoldva a színekhez. Neked valószínűleg nem éri meg a "tovább" gombra kattintani, hacsak nem szerettél már bele sziporkázó írói stílusomba. (Irónia OFF.)

A tartalmasabb posztokra vágyóknak jó hír, hogy félig kész vagyok a "Wood Elf fluff" cikkel, a faj hátteréről, kultúrájáról. Néhány napon belül ki tudom rakni a blogra. Most, hogy egyszerre kapott szárnyra róluk két pletyka - egyik a faj teljes megújulásáról, a másik a teljes megszüntetéséről - elég időszerű.

A szombat esti ork horda elleni, időhiány miatt félbehagyott játékomról is írok pár szót, de pontos infókkal ott nem szolgálhatok, mert a csapat, ami ellen felálltam, versenysereg a Warhammer Brave Hearts következő fordulójára, és nem akarok stratégiai infókat kiszivárogtatni a potenciális ellenfeleknek. (Fránya betyárbecsület, pfejj!)

Valamint: TÁDÁÁÁÁM! Megdupláztam az elfeimet: beszereztem egy Island of Blood doboz High Elf felét. Erről most nem írok külön posztot, de amint hozzá tudok fogni az összeszerelésükhöz/alapozásukhoz, tudatom veletek. Csak, hogy örüljetek.

Festékjegyzék

Az első tapasztalat az, hogy színfüggő vagyok: sokkal kevesebb tégely (ergo sokkal kevesebb pénz) is elég lenne a warhammer figuráim korrekt festéshez, de egyszerűen nem tudok ellenállni a színes tintáknak. Tudom, tudom: sok színt feleslegesen vettem meg, mert ki lehetne keverni őket egymásból. ...de nekem még nehéz egymás után kétszer (pláne többször) ugyanazt a színt eltalálni, ha kotyvasztgatok. Márpedig nem árt, ha az egyenruha színárnyalata tökéletesen megegyezik az osztag összes katonáján. Mármint a High Elfeknél. Nyilván a katonai etikettel kevésbé törődő fajoknál (skaven, WoC, stb...) ez nem annyira számít. Másrészt az is hozzáadódik a túlvásárlásomhoz, hogy több színnel is mellényúltam: a figurára festve nem pont ugyanazt a hatást kaptam, mint amit vártam. (Ezeket a balsikereket jelzem a felsorolásban, a színek neveinél.)

Mephiston Red - Az egyik legelsőként vásárolt tégely, de még fel se bontottam. Azt hittem, a patkányok szemére és nyelvére kell majd, de egy nagy frászt! Szemnek sokkal jobb a fekete, nyelvnek meg a Cadian Fleshtone.

Daemonette Hide - Ez egy nagy mellényúlás volt a részemről, mert lilát akartam, de ez inkább gyenge lilás beütéssel bíró SZÜRKE. Nincs a színnel semmi baj, csak nekem nem lett volna rá feltétlenül szükségem.

Caledor Sky - Ebben nem csalódtam, szép élénk sötétkék.

Orkhide Shade - Ez ősidők óta megvan, még a 7 darab régi kiadású Saurus Warrioromhoz vettem. Teljesen rendben van a színe, lehet, hogy a Sisters of Avelorn köpenyekre ezt használom majd.

Castellan Green - "Terepszín tompazöld". Hasznos bizonyos helyzetekben. Nekem mondjuk halál felesleges.

Zandri Dust - Nem gondoltam volna, de ez az egyik legjobban kihasznált színem. A legtöbb skavenem bundája ezzel lett festve, és a Silver Helms lovak fele is ezt kapta. Az (egyik) griffemre is ezt tervezem. Alapvetően nem egy "must have" kategória, de nekem nagyon tetszik.

Balthasar Gold - Majdnem nem vettem meg, mondván, hogy "ott a Gehenna Gold, ez már minek?". ...aztán kiderült, hogy jó választás volt. A Phoenix Guard páncélok és a Pofátlan Varázsló nyert vele. (Eddig.)

Yriel Yellow - Tompa citromsárga. Nekem azért fontos, mert a patkányaim rongyait elsősorban ezzel a színnel képzeltem el, és a gyakorlatban is (szerintem) jól mutat a Zandri Dust - Yriel Yellow párosítás. (Kiegészítő színnek Troll Slayer, lásd később.) Elégedett vagyok vele, azt kaptam, amit szerettem volna.

Troll Slayer Orange - Fáradt narancssárga. Az én céljaimra tökéletes és nélkülözhetetlen, de általában inkább felesleges.

Lothern Blue - Élénk világoskék. Először azt hittem, hogy csak a neve miatt veszem meg, és átkoztam a fogyasztói társadalom rám gyakorolt hatását, de később kiderült, hogy nagyon jól használható szín.

Warpstone Glow - A skavenek warpstone-ja miatt vettem, de MI A BÁÁÁNATNAK van nekem ennyi fajta zöldem?!?!?! Egy komplett ork horda bezöldülne tőlem.

Ushabti Bone - Piszkosfehér. Fogak, karmok, csont, satöbbi. Szerintem nagyon hasznos, és ajánlanám, hogy az egyik első szín legyen, amit beszerzel. Igaz, hogy sokat nem használsz el belőle, de ahol kell, oda nélkülözhetetlen.

Cadian Fleshtone - Elsősorban a patkányok fülét-farkát-ajkát-mancsát-talpát festettem ezzel a színnel és nagyon bevált. Nekem nélkülözhetetlen, de emberek, törpék vagy elfek bőréhez túl babarózsaszínes lenne, szóval önmagában ez az árnyalat nem elég, ha más fajjal játszol. Persze lehet belőle kotyvasztani egy árnyalattal sötétebbet, de kezdő piktorként én nem mertem próbálkozni.

Skrag Brown - Vörösesbarna. Szerintem elég fontos szín, érdemes beszerezni, mert önmagában is hasznos, de egy kis feketét pöttyintve bele elmélyíthetjük az árnyalatot és sötétbarna lesz belőle. Fapajzsok, kardmarkolatok, bőrszíjak, bakancsok lettek belőle. Én nagyon ajánlom, szerintem az egyik alapszín otthonra.

Ulthuan Grey - Jó szín, hasznos. Világosszürkének vettem, de kiderült, hogy inkább fehérnek lehet jól használni. A hófehér (pl Skull White) szín ugyanis nem túl realisztikus a figurákon. Nyilván van annak is helye, senkit sem akarok lebeszélni a beszerzéséről, de az esetek többségében inkább mást kell felkenni, a makulátlan fehéret pedig meghagyni az élekre, fényekre.

Emperor's Children - Mély rózsaszín, vagy hát nem is tudom... talán mályvaszín? Van egyáltalán olyan szín? Nemrég vettem, még nem használtam, ki sincs bontva. Az Ellyrian Reaverek kiegészítő színeként akarom használni, bosszúból. :)

Ironbreaker - Fémszín, ezüst. Az egyik alapszín. Must have!

Gehenna's Gold - Há' nemtom. Egyelőre úgy tűnik, ezt megspórolhattam volna, mert annyira csilli-villi élénk arany, hogy legfeljebb az EverQueen ékszerein mutatna jól. A főnixőrökön highlight lett a Balthasar Gold felett, de alig látszik a különbség. Nem lett volna muszáj.

Drucii Violet (shade) - Fail. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a lila wash-t nyugodtan kihagyhattam volna. Elég, ha agyonhígítod a sötétlila festéked.

Seraphim Sepia (shade) - Ezt a tégelyt folyton a régi nevén emlegetem a blogon (Griphon Sepia), pedig az új szériából való. Eddig nem sok hasznát vettem, sőt, kifejezetten megszívtam a használatát, mert a Phoenix  Guardok páncéljának mélyebb részein megült ugyan, de nem az "ígért" vörösesbarnára, hanem opálos-fehérre száradt. Bazz.

Agrax Earthshade (shade) - Na, ez viszont igazi MUST HAVE! A barnás árnyalat a skaveneken nagyon fontos: ez teszi piszkossá, sarassá, patkányossá őket. Az elfeken még nem használtam, de talán az az egyetlen faj, ami nélkülözheti. ...sőt, lehet, hogy ők sem hagyhatják ki, csak még nem találtam meg a helyét rajtuk.

Eldar Flesh - Ezt "jobb híján" vettem, mert a boltban épp' nem volt Kislev Flesh. Aztán nem mertem használni, még ki se bontottam. A tégely alját elnézve túl világosnak tűnik. Ezt az érzésem erősíti a "Dry" megnevezés, ami a festéken díszeleg: kivárom inkább a Kislev Flesht és ezt kipróbálom highlightnak felette. Persze az is lehet, hogy felesleges az óvatosságom.

A fenti Citadel festékek mellett van két nagy tégely "mülleres" festékem: fekete és fehér. Óccó, nemdlága. Önmagában mindkettő csak más festékek sötétítésére vagy világosítására használható, de arra remek. Megpróbáltam nagyobb felületen, saját jogukon használni őket, de nem igazán váltak be: a Phoenix Guardok köpenyének belseje inkább az Ulthuan Grey-ért kiált a "fehér müller" helyett. A Silver Helm lovak kicsit jobban jártak a feketével, de ha legközelebb fekete lovat akarok festeni (bocsánat: sötétpejt) akkor veszek előtte Chaos Black-et Abaddon Black-et.

Amit gyorsan be akarok ezek mellé szerezni: drakenhof nightshade, kislev flesh, reikland fleshshade, nuln oil, white scar, runefang steel. Plusz egy új tubus alapozó spray, mert az elfogyott. (Skull White) ...ééééés úgyse elégszek meg ennyivel, biztos, hogy bővíteni fogom a repertoárt, csak már lassabban.

...hogy legyen némi közérdekű dolog is a posztban, iderakom a Citadel festékek konverziós táblázatát: a régi színek új nevei.

citadelpaintconversation.jpg

Szerző: StyxWar  2014.01.19. 14:38 Szólj hozzá!

Címkék: festés warhammer

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr515770088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása