warhammerxmas.jpgMindenek előtt: Boldog Karácsonyt mindenkinek!

A karácsonyfa alatt nálunk bőséggel termett warhammer figura és modellezést könnyítő eszköz. Fejpántos nagyítót és egy tűreszelő készletet kaptam, valamint megérkezett a korábban már beharangozott Phoenix Guard és Shadow Warriors doboz. (Utóbbiból nem a warriorokat rakom össze, hanem az íjász csajokat, de már kacsintgatok a konvertálási lehetőségek felé.)

Game Day-en december elején ugyebár beszereztem egy Silver Helms dobozt és egy használt nyílvetőt, ezért az összerakatlan-alapozatlan-festetlen figurakészletem mennyisége jelentősen megemelkedett. Én még abban a fázisban vagyok, amikor a seregnyi festetlen katona boldogsággal és nem csüggedéssel tölt el, de amikor azon tanakodtam, hogy mikorra tudom ezeket pusztán összeszerelni és lealapozni, kicsit aggódni kezdtem. Nálam a legbonyolultabb dolog eddig az alapozás volt, mert ahhoz jobban hozzá kell készülni. Mivel az udvaron szoktam csinálni, a szűkre szabott szabadidőmet még az időjárási viszonyokhoz is be kell igazítani. (Különös tekintettel a csapadékmennyiségre és a hőmérsékletre.) Na, ez nem megy.

Vészmegoldáshoz folyamodtam. Tettemet az elkeseredés motiválta, a módszert csak azoknak ajánlom, akik legalább akkora időszűkében vannak, mint én. (Valamint nem akarják festőversenyre nevezni a művüket, de szeretnék, ha a terepasztalon jól mutatnának a figurák.)

Fogtam a keretet úgy, ahogy volt, és lefújtam alapozóval. (Citadel Skull White, ahogy eddig is.) Jelentős időmennyiséget spóroltam: brutto 38 perc alatt 8 Silver Helm lovas és ló, 10 Sisters of Avelorn/ShadowWarrior, 10 Phoenix Guard és egy RBT a két legényével lett lealapozva mindenestől. (Még a kimaradó bitzek is.) A 38 percbe az előkészítés, alapos és többszöri festékszóró-felrázás, figuraszáradás és magam után elpakolás is benne foglaltatik.

Mivel nincs eldobható nylonkesztűm, egy kajászacskóba csavartam a bal kezem, amivel az alapozandó cuccot tartottam. Kicsit vigyázni kellett, hogy a zacskó ne takarjon ki semmi fontosat a keretből, de jól sikerült a művelet. Most is az udvaron fújtam, de nem a földre vagy asztalkára gondosan kiterített újságpapíron vagy kartondobozon, hanem hanyag módon csak feltartva a keretet a levegőbe. Utána visszaléptem az előtérbe, hagytam, hogy megszáradjon a keret, Flakon és én pedig addig meghitten melegedtünk a radiátornál, bárgyú mosollyal nézve a fehéredő figurákat, mint létszámhiányos Háromkirályok a jászolban alvó Kisjézust.

Elgondolkodtam azon, hogy a szomszédok ebből mit érzékelhettek. Csapágygolyó csörömpölése a flakonban, sziszegő-fújó hangok törték meg a kertvárosi éjszaka csendjét. Alternatív karácsonyi zene Szentestére.

Fogalmam sincs, hogy ez a "keretenfújás":

1, egy bevett, jó módszer-e,

2, vagy feltaláltam a kanálban a mélyedést,

3, esetleg nagy marhaságot csináltam.

Tessék szépen kommentben választani.

Kicsit aggódok a keretből való kitörés, pontosabban a kitörések helye miatt, de remélem a festésen nem fog nagyon látszani. ...és ahogy mondtam: nem versenyre készülök velük. Egyelőre nem próbáltam kivenni egyik darabot sem, mert a Silver Helm lovak összeszerelésénél és festésénél tartok, de pár nap múlva majd megírom, hogy problémás-e a dolog.

Az alapozás egyébként gördülékenyen ment, a fent említett 38 percben egyetlen dolog adott okoz mérgelődésre. A Skull White kifogyott, EGYETLEN KERET és a Silver Helms lovak alapozatlanok maradtak! (A flakon egyébként egy teljes IoB szettet, és a mai majdnem összes figurát kibírta. Nem tudom, hogy ez jó arány-e, vagy pazarlóan bántam a festékszóróval.)

Némi tépelődés után elővettem az egyik legelső posztomban említett Humbrol alapozót, -szintén fehéret- és egy rövid miatyánk után rápróbáltam a kimaradt keretre. (Amin főleg Phoenix Guard fejek sorakoztak.) Megpróbáltam minél távolabb tartani magamtól, bár így hatalmas fehér felhőt fújtam az éterbe, rengeteg elpocsékolt pigmenttel. Először azt hittem, elcsesztem, mert nagyon vastagon megült a festék az arcok apró ráncaiban, de szerencsére kiderült, hogy ez csak extra nedvesség, ami elpárolog. A Humbrolnak sokkal több idő kellett a száradáshoz, de a végeredményen nem lehet megmondani, hogy melyik Citadel és melyik Humbrol. Szóval a lovak is kaptak egy réteget belőle.

Szerző: StyxWar  2013.12.25. 11:49 8 komment

Címkék: alapozás festés warhammer high elf citadel

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr765707954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fionn 2013.12.25. 19:15:33

Én már láttam olyat is, hogy a problémás apró részeket kereten festette a kolléga, ehhez képest az alapozás semmi :)

Engem zavarna, hogy a kereten kell sorjázni, biztos elég pepecs meló, szóval összerakom nagyjából alapozás előtt a figurákat, de nem hiszem, hogy tragédia lenne abból, hogy pár keretet lefújtál.

StyxWar 2013.12.25. 21:32:30

@fionn: Épp azon filóztam, hogy vajon lefessem-e kitörés előtt a karok belső oldalát... még alszok rá egyet. A sorjázással egyébként nekem nem volt különösebb gondom. Sőt: szinte hozzájuk se kellett nyúlni. Mondjuk az is igaz, hogy nem támasztottam extra igényeket a figuk minőségével kapcsolatban...

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.12.26. 07:17:10

Simán lehet kereten alapozni, ha kell. Én most egy 1/72-es gépjármű kerekeit és egyéb ki alkatrészeit alapoztam így. Sőt, ahogy az fentebb írva vagyon, akár festeni is lehet kereten.

Viszont az kicsit meglepett, hogy úgy töröd ki az alkatrészeket a keretből. Ez sajnos sokszor azzal jár, hogy nem az öntőcsap marad a figurán, hanem a figura egy kis része az öntőkereten. Azaz lesz egy kicsi kráter a figurán.

Javaslom, hogy szikével, vagy valami éles késsel vágd le a figurákat a keretről.

StyxWar 2013.12.26. 08:15:11

@bogesz001: Valójában egy aprócska csípőfogót használok, a "kitörés" szó csak egy rossz beidegződés. Meg aztán a "kicsipkedés" nem hangzik olyan jól. :)

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.12.26. 09:00:25

@StyxWar: Ez esetben a hozzászólásom második felét vedd tárgytalannak. :)

PUSZTI 2013.12.28. 16:48:16

Nincs semmi gond az eljárással, maximum, hogy mikor leszeded, ott lesz egy kis szürke pötty.
Én inkább sorjázok, ragasztok, alapozok. Nem is kell egyenletesen, csak hogy nagyjából fekete/fehér legyen a figura, a festés ápol és eltakar. (Persze ez én vagyok. )Elsősorban a kiálló részek fognak kapni a jóból, amit leginkább fogdosol. A mélyedéseknél nem fenyeget a kopás annyira.

StyxWar 2013.12.28. 21:24:46

@PUSZTI: Normál esetben nekem is pont az a sorrend, amit leírtál, de most még a szokásosnál is kevesebb időm volt. Például a sziszták és PG-k még mindig kereten vannak, pedig holnapután reggel kelleni fognak az asztalon.

...ühh... asszem ma este szerelek/ragasztok posztírás helyett. :)
süti beállítások módosítása