Az Alapozó Quest című bejegyzésben már taglaltam, hogy micsoda vargabetűket írtam le, mire rászántam magam a citadel (skull white) alapozó beszerzésére. Most végre a használatára is rábírtam magam. Azóta ugyanis krónikus időhiányban szenvedtem, (ez nálam gyakran előfordul, biztos ti is jól ismeritek a jelenséget) összecsapni meg nem akartam a munkát.

Álljanak tehát itt okulásul a tapasztalatok! (Az olyan kezdőknek, mint én, hasznos. A profibbaknak meg jóleső nosztalgiaérzést hoz. Plusz talán vicces is, hogy egy zöldfülű mit össze nem szenved triviális dolgokon.)

Az alapozást a skavenekkel kezdtem, mert inkább rajtuk akartam gyakorolni, mint a high elf seregen. Utólag azt mondom, halál felesleges volt ennyire óvatoskodni: ugyanis egyetlen figurát rontottam el, de az persze egy high elf lett. (A Swordmasterek zenészének kicsit túl sok alapozó jutott a pofájára. A jobb szeménél csúnyán lefedi a leheletfinom arcvonásokat. Lehet, hogy majd festek neki egy szemkötőt. :) ...vagy inkább beszerzek valami akryl oldószert, hogy lemossam.)

Ami alapozásnál nagyon fontos:

1, Alaposan szellőztess! Lehetőleg nyitott ablak előtt fújj.

2, NAGYON rázd fel a szórót.

3, Inkább soványan fújd, minthogy túl vastag legyen az alapozóréteg.

4, Vigyázz, hová megy a szóróból kilövő festékcsóva. Nekem például véletlenül azóta egy színnel halványabb lett az egyik cipőm. 

5, Találd el a jó távolságot a spray és a figura között: ez nagyjából 40 cm.

Én az udvaron teregettem ki pár reklámújságot, amire egymástól egyenlő távolságra rápakoltam a katonákat. Szélcsendben. (Legközelebb lehet, hogy keretestől fogom lefújni őket, mert úgy könnyebb pakolászni/fordítgatni. Csak a kitörések pontocskáival nem tudom majd, mit kezdjek.) Ami az udvaros megoldás ellen szól, az a hőmérséklet. Az alapozó ugyanis szobahőmérsékleten "porlik" és fed legjobban. Ha hidegebb van, (vagy nem rázod fel eléggé a flakont) könnyen egyenetlen réteget kapsz. Bár pillanatnyilag nem aktuális, de a túl meleg időszak sem jó: ilyenkor túl hamar szárad a festék.

Az is jó megoldás, ha egy nagy, oldalára fordított kartondobozba rakod a figurát.

Úgy vettem észre, hogy az azért nem katasztrófa, ha nem tökéletesen homogén az alapozóréteg. Tehát ha bizonyos részeken kicsit átüt a szürke műanyagszín, ne pánikolj. (Ez leginkább a high elf könnyűlovasok hihetetlen részletgazdag figuráin feltűnő.) A spray ugyanis többkomponensű, és ott is hagy egy vékony filmréteget, ahol te nem is látod a pigmenteket. Persze ez nem azt jelenti, hogy foltosra kellene alapozni a figurákat.

Bár szerettem volna spórolósan fújni, nem igazán sikerült. A spray csak azt a figurát fedi be szépen, ami éppen az orra előtt van: hiába próbálnád "felfogni" a levegőbe szétfújt pigmenteket egy sereg másik figurával, nem igazán működik. Szóval egyszerre alapoztam ugyan az összes figurát (kipakolva a reklámújságra), de valójában egyenként fújtam le őket, egymás után. Na ezt jól megaszondtam...

Aki látni szeretné, hogyan alapozzunk: (Nem én, hanem mások, a YouTube-on. :) )

Videó az alapozásról

Másik videó az alapozásról

Szerző: StyxWar  2013.11.19. 17:49 Szólj hozzá!

Címkék: festés warhammer high elf skaven citadel island of blood

A bejegyzés trackback címe:

https://styxmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr855644274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása